PLANUL OPERAȚIONAL PENTRU ANUL ȘCOLAR 2023-2027
VEZI DOCUMENTUL AICI:
PDI scoala 2023-2027
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
PLANUL OPERAȚIONAL PENTRU ANUL ȘCOLAR 2022-2023
Ținta 1.Creșterea calității serviciilor educațnale în vederea formării unui mediu educational propice dezvoltării abilităților de viață, a împlinirii și a dezvoltării personale, a rezilienței, a integrării sociale și profesionale pentru toți elevii, prin formarea continuă a 100% din personalul didactic.
Opțiunea curriculară:
Asigurarea cadrului instituțional pentru calitate în educație. Adaptarea curriculum-ului naţional şi al C.D.Ş la cerinţele învăţării activ participative centrate pe elev în concordanţă cu cerinţele de dezvoltare personală şi profesională ale elevilor
Opțiunea-resurse materiale și informaționale
Realizarea unei proiectări bugetare adecvate cerinţelor prioritare de dotare. Atragerea de sponsorizări pe proiecte concrete de dotare pentru dezvoltarea bazei materiale.
Opțiunea-resurse umane
Formarea cadrelor didactice în vederea utilizării optime a tehnologiei informatice în activitatea didactică . Formarea cadrelor didactice în vederea utilizării eficiente a resurselor oferite de softurile educaţionale şi de site-urile specializate în activităţi didactice.
Opțiunea-relații cu comunitatea
Cooptarea Asociaţiei de părinţi în activitatea de proiectare şi realizare a activităţilor de dotare materială
Acțiuni | Resurse | Termen | Responsabil | Rezultate așteptate | Indicatori | |
Opțiunea curriculară: | ||||||
Întocmirea la nivelul școlii a unei planificări a activităților extracurriculare și extrașcolare, inclusiv cu Consiliul consultativ al elevilor și comitetul de părinț | cadrele didactice responsabile | Septembrie 2022 | Managerul,Comisia pentru Curriculum, Consilierul școlii | Avizare/ aprobare în C.P. și C.A Feedback de la părinți, elevi, cadre didactice | 100% dintre părinți, elevi și cadre didactice participă la activități derulate de-a lungul anului școlar 2021-2022 | |
Creşterea calităţii actului educaţional la nivelul unităţii noastre şcolare;
-Creşterea prestigiului şcolii la nivelul comunităţii locale şi judeţene |
cadre didactice | permanent | director
CEAC |
Premiile | Obţinerea de premii la olimpiadele şi concursurile şcolare judeţene pe discipline, promovate de către inspectoratul şcolar judeţean constanţa: cel puţin 1 premiu/ clasă/ disciplină la nivel judeţean | |
Întocmirea la nivelul școlii a unei planificări a pregătirii suplimentare a elevilor ce înregistrează eșec școlar, precum și a elevilor claselor a VIII_a, în vederea pregătirii pentru examenul de Evaluare Națională
|
cadrele didactice
responsabile
|
Pe tot
parcursul anului școlar
|
Managerul,Comisia
pentru Curriculum, Consilierul școlii, profesorii de Limba Română și de Matematică
|
Avizare/ aprobare în C.P. și
C.A
|
Feedback de la părinți, elevi,
cadre didactice 100% dintre părinți, elevi și cadre didactice participă la activități derulate de-a lungul anului școlar 2022-2023 |
|
Realizarea curriculumului adaptat pentru copiii cu CES și a planurilor individualizate împreună cu profesorul de sprijin | Cadre didactice | la inceputul anului școlar | responsabili comisii | Rapoarte
Planificări |
Număr copiii cu CES din școală
Număr planificări adaptate |
|
Opțiunea-resurse materiale și informaționale | ||||||
Mediatizarea și diseminarea exemplelor de bună practică și a performanței înalte | Cadre didactice | pe tot parcursul anului școlar | Responsabil imagine | Anunțuri la stația radio,
Scrisori de mulțumire Postări pe site școlii |
Realizarea unei mediatizări mai ample a performanțelor( stația radio, site școlii, scrisori de mulțumire) | |
Opțiunea-resurse umane
|
||||||
1.Participarea cadrelor didactice la
cursuri de formare în vederea aplicării unor strategii didactice diverse, menite să crească motivația elevilor pentru a veni la școală și a învăța
|
fonduri pentru plata cursurilor,
consumabile, suport de curs, formator, cadrele didactice implicate în formare
|
mai 2023 | CA
Comisia de formare profesională
|
Diseminarea cursurilor
Coaching realizat de către formatori Follow-up cu formatorii
|
Atestatele și adeverințele de
formare a cadrelor didactice 80% dintre cadrele didactice au competențe îmbunătățite în vederea aplicării unor strategii didactice diverse, menite să crească motivația elevilor pentru a veni la școală și a învăța |
|
3. Realizarea de sesiuni de formare în interiorul școlii (schimb de bune
practici)
|
Consumabine, cadre didactice din școală
|
mai 2023 | Managerul școlii,
Comisia de formare profesională Comisia pentru Curriculum
|
Aplicarea de chestionare de feedback, PV, dosar cu
materialele prezentate de către profesori
|
100% dintre cadrele didactice din școală participă la masa
rotundă și 60% folosesc strategii noi pentru creșterea motivației elevilor și a gradului de |
|
Opțiunea-relații cu comunitatea | ||||||
Derularea unor programe educaţionale de promovare a valorilor interculturale la nivel judeţean, în scopul diminuării fenomenului de discriminare/segregare. | Director
Director adj
Profesori
Învățători
|
permanent | CA, CEAC CP | Rapoarte
Procese verbale de la activități |
Număr de programe derulate | |
Creşterea calităţii actului educaţional la nivelul unităţii noastre şcolare;
-Creşterea prestigiului şcolii la nivelul comunităţii locale şi judeţene |
Director,
Director adj
Responsabili comisii metodice
Profesori/ învățători |
Liste cu participanții
rezultate |
Creșterea numărului de elevi participanți la concursuri șoi olimpiade | |||
Ținta 2: Reducerea fenomenului absenteismului și a riscului de abandon școlar, creșterea gradului de promovabilitate a elevilor școlii cu cel puțin 30% la nivelul gimnazial și 40% la nivelul primar, prin adaptarea și individualizarea procesului instructiv-educativ la nevoile elevilor.
Opțiunea curriculară:
Optimizarea managementului la nivelul fiecarei clase de elevi în vederea integrării tuturor elevilor
Dezvoltarea şi proiectarea ofertei curriculare în raport cu particularităţile individuale ale elevilor
Realizarea unor programe de învăţare diferenţiată pentru a preîntâmpina fenomenul eşecului şcolar
Opțiunea-resurse materiale și informaționale
Achiziţionarea de mijloace didactice şi echipamente adecvate situaţiilor de învăţare centrate pe elev.
Opțiunea-resurse umane
Stimularea cadrelor didactice pentru parcurgerea unor programe de abilitare în utilizarea lucrului diferenţiat
Opțiunea-relații cu comunitatea
Promovarea în comunitate a preocupărilor şcolii pentru personalizarea actului instructiv-educativ în vederea prevenirii eşeului şcolar
Acțiuni | Resurse | Termen | Responsabil | Rezultate așteptate | Indicatori |
Opțiunea curriculară: | |||||
Realizarea de acțiuni de informare și prevenire a abandonului școlar și a
absenteismului, în cadrul ședințelor cu părinții
|
cadre didactice,
elevi, părinți
|
Pe tot
parcursul anului școlar
|
Comisia pentru
curriculum
|
Feedback de la elevi și părinți, fișe și chestionare
completate
|
100% dintre cadrele didactice –
învățători și diriginți – desfășoară ședințe lunare cu părinții |
Monitorizarea, la nivelul unităţii de învăţământ, a absenţelor elevilor şi analizarea cauzelor împreună cu familiile acestora. | cadre diactce
responsabil cu monitorizarea absențelor |
Pe tot
parcursul anului școlar
|
Comisia pentru
curriculum
|
Scăderea nr. De absențe | Registrul de absențe |
Derularea în continuare a programelor ”A doua șansă”( înv. Primar și secundar inferior) și ”Școală după școală” | cadrele didactice
responsabile
|
Pe tot
parcursul anului școlar
|
Coordonatori proiecte | Raporte | Numă elevi înscriși |
Opțiunea- resurse materiale și informațional | |||||
Facilitarea desfășurării pentru cadrele didactice, a unor programe de formare privind incluziunii școlară a elevilor | aprilie 2023 | responsabil perfecționare | Adeverințe | Număr solicitări înscrieri | |
Opțiunea- resurse umane | |||||
Iniţierea de programe specifice, având ca obiective diminuarea absenteismului, reducerea abandonului şcolar şi a părăsirii timpurii a sistemului de educaţie. | cadre didactice | permanent | CPPE | ||
Implicarea consiliilor reprezentative ale părinţilor în realizarea unor proiecte privind prevenirea şi combaterea violenţei în unităţile şcolare și ordinea și securitatea elevilor | diriginti /învățători | permanent | CRP | număr proiecte realizate | procese verbale
rapoarte fișă activități |
Opțiunea-relații cu comunitatea | |||||
Realizarea acordurilor de parteneriat între Școală şi autorităţi publice cu atribuţii în domeniul prevenirii şi combaterii absenteismului | director | permanent | directori | acorduri încheiate
număr de activități realizate în parteneriate |
fișe de activitate
creșterea |
Ținta 3: Reducerea cu 50%, în anul școlar următor, a numărului cazurilor raportate de bullying și violență școlară în mediul fizic și online, între elevi, în vederea creării unui mediu sigur, lipsit de violență, hărțuire, dezinformare și toate formele de discriminare.
Opțiunea curriculară:
elaborarea unei strategi care să corespundă nevoilor concrete de prevenire și combatere a violenței în mediul școlar.
Opțiunea-resurse materiale și informaționale
Realizarea unui set de materiale de prezentare a școlii, care să poată fi utilizate în proiectele/activitățile extracurriculare de către profesorii școlii și de către elevii implicaț
Opțiunea-resurse umane
Însușirea şi utilizarea de către cadrele didatice a tehnicilor de gestionare a comportamentelor elevilor;
Dezvoltarea unor programe de formare a cadrelor didactice privind managementul clasei, dezvoltarea abilităţilor de comunicare, promovarea cooperării
Participarea/implicarea elevilor în proiecte care vizează reducerea violenţei şcolare
Opțiunea-relații cu comunitatea
Atragererea/implicarea tuturor actorilor importanți de la nivelul școlii și comunității în activitățile anti-violență
Acțiuni | Resurse | Termen | Responsabil | Rezultate așteptate | Indicatori |
Opțiunea curriculară: | |||||
Întocmirea la nivelul școlii a unei
politici de protecție a elevului în fața fenomenelor de bullying și violență școlară
|
cadrele didactice
responsabile
|
Septembrie | Managerul,Comisia
pentru Curriculum, Consilierul școlii
|
Avizare/ aprobare în C.P. și
C.A Feedback de la părinți, elevi, cadre didactice |
100% dintre părinți, elevi și
cadre didactice iau la cunoștință și își asumă politica de protecție a elevului |
2. Monitorizarea și documentarea
fenomenelor de bullying și violență școlară
|
Elevi, cadre
didactice, fonduri pentru sistemul de supraveghere video
|
Pe tot
parcursul anului școlar
|
violență
Consilierul școlii Profesorii diriginți Comisia pentru
|
Sistem de evidență și notare
a cazurilor de bullying și violență școlară, procese verbale, dosar serviciu pe școală |
100% dintre cazurile de bullying și violență școlară
|
3. Realizarea de acțiuni de informare și prevenire (activități ce facilitează comunicarea asertivă, strategii de autocontrol, mecanisme de stăpânire a agresivității, etc.) a fenomenelor de bullying și violență școlară
|
fonduri pentru
desfășurarea activităților, consumabile, cadre didactice, elevi, părinți
|
Pe tot
parcursul anului școlar |
Consilierul școlii,
Comisia pentru prevenirea violenței, Învățători, Profesori diriginți
|
Feedback de la elevi și
părinți, fișe și chestionare completate80% dintre elevi și părinți participă la activități
|
Fenomenele de bullying și
violență școlară se reduc cu cel puțin 20% în urma activităților |
Opțiunea- resurse materiale și informațional | |||||
2.Realizarea unui ghid de
prevenție, ce va include atât materiale create de cadrele didactice, cât și de elevii școlii, intitulat Nu vreau s-aud de tine, bullying!
|
Financiare- fonduri
pentru imprimarea ghidului,consumabile, cadre didactice, elevi
|
Aprilie
2023
|
Învățătorii
Profesorii diriginți Profesorul de desen/ tehnologie Comisia pentru violență,Consilier
|
50 de ghiduri imprimate | 80% dintre cadrele didactice și 60% dintre
elevii școlii participă cu articole/ desene/ proiecte pentru realizarea ghidului |
3. Implicarea directă a elevilor
în activități cu tematică specifică (redactarea de articole în revistă, publicarea de materiale pe Facebook-ul școlii, proiecte)
|
Fonduri pentru
publicarea revistei școlare NOI, cadre didactice, elevi, consumabile cadrele didactice din școală
|
lunar | Responsabilul cu
publicarea Revistei NOI, responsabilul cu promovarea imaginii școlii, consilierul școlar,
|
100 de reviste imprimate
semestrial, Fotografii, afișe, pliante, filmulețe, etc |
50% dintre elevi se implică în proiecte și
activități Fenomenele de bullying și violență școlară se reduc cu cel puțin 30% în urma acestor activități
|
Opțiunea- resurse umane | |||||
1.Participarea cadrelor didactice la un curs de formare cu un specialist în domeniu
|
fonduri pentru plata
specialistului, consumabile, suport de curs, formator, cadrele didactice implicate în formare
|
Martie-aprilie
2023 |
CA
Comisia de formare profesională
|
Aplicarea de chestionare la
finalul cursului Coaching realizat de către formator
|
Atestatele de formare a
cadrelor didactice 100% dintre cadrele didactice au competențe îmbunătățite în vederea prevenției și gestionării fenomenelor și 80% folosesc competențele dobândite pentru gestionarea fenomenelor de bullying și violență școlară |
2. Realizarea unei mese rotunde cu participanți din diverse instituții în care să se realizeze schimburi de bune practici privind gestionarea fenomenelor de bullying și violență școlară
|
consumabile, invitați
CJRAE, cadrele didactice din școală, cadre didactice din alte instituții
|
Ianuarie -februarie 2023 | Comisia de formare
profesională Comisia pentru Curriculum CEAC
|
Aplicarea de chestionare de
feedback
|
Referatele profesorilor
100% dintre cadrele didactice din școală participă la masa rotundă și 60% folosesc strategii noi pentru prevenția și gestionarea fenomenelor de bullying |
Opțiunea-relații cu comunitatea | |||||
1.Realizarea de parteneriate cu
instituții ale statului
|
Cadre didactice,
angajați ai instituțiilor statului cu care se semnează parteneriate
|
lunar | Consilier activități
extrașcolare
|
Semnarea a cel puțin trei
parteneriate cu instituții ale statului (Poliția Română, Sindicatul Dicasterial, etc.) și desfășurarea a cel puțin 1 activitate lunară pe tema bullyingului și violenței școlare
|
Procese verbale, minute
100% dintre cadrele didactice realizează 1 activitate semestrială pe tema bullyingului și a violenței școlare 85% dintre elevi participă la activități Fenomenele de violență și bullying se reduc cu cel puțin 40% în urma acestor parteneriate |
2. Implicarea comitetului de
părinți în vederea realizării de activități cu tematică specifică
|
Părinți, cadre
didactice, consumabile pentru desfășurarea activ. |
lunar | Managerul
Responsabilul Comisiei comitetului de părinți pe școală Consilierul școlar
|
Chestionare de feedback,
procese verbale, fotografii
|
80% din membrii comitetului de părinți pe
școală proiectează și desfășoară activități de prevenție a fenomenului de bullying și violență școlară 80% dintre elevi participă la activități Fenomenele se reduc cu cel puțin 30% în urma acestor activități |
Ținta 4: Dezvoltarea dimensiunii europene a activităţii educative şcolare, extraşcolare şi extracurriculare, realizarea tranziției digitale și verzi (din perspectiva mediului) prin implicarea școlii în programe şi proiecte educative / de cooperare internaţională.
Opțiunea curriculară:
Dezvoltarea cunoștințelor, abilităților și atitudinilor pentru a trăi mai durabil, a îmbrățișa un stil de viață mai sănătos și pentru a contribui – atât individual, cât și colectiv – la tranziția verde, prin implementarea proiectelor cu caracter ecologic.
Implementarea proiectelor de parteneriat strategic Erasmus +
Opțiunea-resurse materiale și informaționale
Realizarea unui set de materiale de prezentare a școlii, care să poată fi utilizate în proiectele/activitățile extracurriculare de către profesorii școlii și de către elevii implicați
Dezvoltarea competențelor digitale relevante pentru piața muncii prin crearea de instrumente digitale, platforme electronice, tutoriale și softuri educaționale
Opțiunea-resurse umane
Participarea la programe de formare a cadrelor didactice în vederea scxrierii unor proiecte
Opțiunea-relații cu comunitatea
Mediatizarea în comunitate a rezultatelor deosebite obţinute de către cadrele didactice în desfăşurarea activităţilor instructiv-educative școlare si extrașcolare Implementarea de proiecte cu finanțare europeană, în parteneriat cu alte entități locale, regionale,internaționale
Acțiuni | Resurse | Termen | Responsabil | Rezultate așteptate | Indicatori |
Opțiunea curriculară: Dezvoltarea cunoștințelor, abilităților și atitudinilor pentru a trăi mai durabil, a îmbrățișa un stil de viață mai sănătos și pentru a contribui – atât individual, cât și colectiv – la tranziția verde, prin implementarea proiectelor cu caracter ecologic | |||||
Proiectarea activităţii educative formale şi nonformale, în concordanţă cu calendarul ISJ şi cu principiile educaţiei pentru o dezvoltare durabilă | Cadre didactice
Elevi Parinti Parteneri |
An școlar 2022-2023 | Director adjunct
CPPE
|
Rapoarte
Fișă de activitate |
Număr de proiecte educative |
Diversificarea activităţilor
extracurriculare, în concordanţă cu interesele şi aptitudinile elevilor, în cadrul unor parteneriate educaţionale, cu toţi factorii care pot influenţa, în mod pozitiv, educaţia tinerei generaţii. |
Cadre didactice
Elevi Parinti Parteneri |
An școlar 2022-2023 | responsabil CPPE | Rapoarte
Procese-verbale |
Numărul de activități
Numarul elevilor participanți la activități |
Monitorizarea stadiului de implementare a proiectelor Eco Școala, Reciclăm Creativ, Ziua G | Cadre didactice
Elevi Parinti Parteneri |
An școlar 2022-2023 | Coordonator proiecte | Instrumente de monitorizare | Încluderea în graficul de monitorizare și proiectele |
Informarea cadrelor didactice cu
privire la dezvoltarea dimensiunii europene a școlii.
|
Elevi, cadre
didactice, fonduri pentru sistemul de supraveghere video |
Pe tot
parcursul anului școlar
|
Responsabilul pentru
proiecte europene Consilierul școlii Profesorii diriginți
|
Procese verbale, fotografii | 100% dintre cadrele didactice
participă sau inițiază activități ce privesc dimensiunea europeană a școlii |
Depunerea unui proiect cu
finanțare externă
|
Cadre didactice,
elevi
|
Iunie 2023 | Managerul,
Responsabilul cu proiectele europene
|
Formular de candidatură | Un proiect depus și aprobat
urmează să se desfășoare în școală |
Opțiunea- resurse materiale și informaționale
|
|||||
Bugetarea în bugetul anual pentru cursuri de formare | fonduri pentru plata cursurilor,
cadre didactice |
Director
Contabil |
Comisia de perfecționare | Formulare de aplicație | Nr. Cadre didactice formate |
Opțiunea- resurse umane | |||||
1.Participarea cadrelor didactice la un curs de formare cu un specialist în domeniu, diseminarea acestuia
|
specialistului,
consumabile, suport de curs, formator, cadrele didactice implicate în formare |
Februarie
2023
|
CA
Comisia de formare profesională
|
Aplicarea de chestionare la
finalul cursului formator Atestatele de formare a cadrelor didactice
|
50% dintre cadrele didactice au competențe îmbunătățite în vederea depunerii de proiecte cu finanțare europeană |
Opțiunea-relații cu comunitatea | |||||
Încheierea de parteneriate de colaborare cu parteneri | permanent | coordonatori de proiecte | Nr. Contracte de parteneriat | Creșterea nr de activități în proiecte |
3.2.MONITORIZARE ŞI EVALUARE
Calitatea reprezintă nivelul de satisfacţie pe care îl oferă eficacitatea ofertei educaţionale, stabilită prin atingerea unor standarde cerute şi a unor rezultate (foarte) bune care sunt solicitate şi la care contribuie participanţii la procesul de învăţare şi ceilalţi factori.
Referitor la asigurarea calităţii, procesul„instructiv– educativ, se va realiza prin diseminarea informaţiilor către toţi participanţii la acest proces.
- Calitatea:
Atingerea ţintelor propuse – valoare creată şi valoare adăugată
- Performanţă:
Numărul activităţilor propuse în planul operaţional– numărul activităţilor realizate – exprimare statistică, procentuală
DIAGRAMA MONITORIZARE – EVALUARE
PROIECT COMISIE
CALIFICATIV
COMISIA DE
EVALUARE/ DIRECTORI
ASIGURAREA
CALITĂŢII
RESPONSABIL
MEMBRII