PAGINA PROIECTULUI AICI:   https://sites.google.com/gmoisilnavodari.ro/ziua-g/ziua-g-2022-2023?authuser=0

 

 

NOUTĂȚI 2024

ZIUA G- 1 IUNIE, ZIUA COPILULUI

” Fiecare copil este un tip de floare. Toți la un loc fac din această lume o grădină frumoasă!”
” LA MULȚI ANI,COPILE DRAG!”
Zi frumoasă și zâmbete!

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1053831119602422&set=pcb.1053833216268879

 

ZIUA G-ZIUA MOTIVAȚIEI! VREAU, POT REUȘESC!

 

 

https://www.facebook.com/photo/?fbid=967984334853768&set=pcb.967985554853646
https://www.facebook.com/photo/?fbid=940262514292617&set=pcb.940263064292562

PROIECT EDUCAȚIONAL

                                                                   ZIUA  G

https://sites.google.com/gmoisilnavodari.ro/ziua-g/ziua-g-2022-2023/ziua-accept%C4%83rii?authuser=0

Faza finală a Proiectului Județean „Ziua G”, ediția a IV-a, 2022-2023, s-a desfășurat astăzi, 1 aprilie la Școala Gimnazială „Grigore Moisil” Năvodari. La concursul de desen în creion au participat copii din 10 școli partenere în proiect, tema aleasă fiind „Lumea de mâine”. S-au acordat premii pe secțiuni, grupe de vârstă.
Felicitări tuturor premianților și participanților!
Mai multe date și informații despre proiect, aici

https://sites.google.com/gmoisilnavodari.ro/ziua-g/documente

PROIECT EDUCAȚIONAL

                                              ZIUA  G

                                                          Regula de aur

                                                         „ Ci toate câte voiţi să vă facă vouă oamenii, asemenea şi voi faceţi lor ..(Iisus Hristos- Sfânta Evanghelie după Matei

DOMENIUL DE APLICAȚIE : educație civică, voluntariat, proiecte caritabile

Nr. înregistrare ISJ: 4281A/39 /30.09.2019

Poziția 64- CAEJ 2020

EDIȚIA I, 2020

PREZENTARE PROIECT

 ARGUMENT

Relaționarea este un aspect foarte important din viața academică a unui copil. Când părintele își întrebă copilul despre ce a făcut la școală, răspunsul pe care îl va primi va conține și o poveste despre un coleg, prieten sau profesor cu care a interacționat în acea zi. Interacțiunile pozitive cu profesorii sau covârstnicii dezvoltă competențele emoționale, pe când interacțiunile negative generează reacții de tipul „luptă” sau „fugi” și, uneori, chiar dorința de a nu mai veni la școală. Copiii învață despre relații privind acțiunile celor din jurul lor, fiind foarte receptivi și ușor de modelat la vârsta preșcolară și școlară mică. Este foarte important ca la această vârstă elevii să fie înconjurați de exemple de relaționare pozitivă și să fie implicați în cât mai multe activități în care să poată iniția și întreține relații constructive.

Deși pauza școlară durează doar 10 minute, uneori în interacțiunile lor, elevii sunt implicați în conflicte, abuzuri verbale/ fizice  sau încălcarea regulamentului școlar. Sudiile arată că numărul conflictelor și rata de bullying sunt mai mici și mai scăzute în intensitate în timpul pauzelor școlare dacă elevii sunt direcționați către un scop.

Astfel, prin  intermediul acestui  proiect ne  propunem să  transformăm  pauza  școlară într-o oportunitatea de a interacționa într-un context mai puțin formal, pentru formarea unor deprinderi de comunicare asertivă, de relaționare și socializare, indiferent de barierele culturale.

OBIECTIVE

O1 Inițierea și întreținerea relațiilor armonioase, în timpul pauzelor, cu elevi de diferite vârste exprimând interes și respect;

O2 Dezvoltarea și consolidarea capacității decizionale pentru rezolvarea unor probleme cu caracte moral- civic, la nivel individual/ de grup;

ACTIVITĂȚI

  1. „Ziua zâmbetului/ Ziua când învăț să zâmbesc”
  2. „Ziua prieteniei/ Ziua când învăț să-mi fac prieteni”
  3. „Ziua celor 10 cuvinte/ Ziua când învăț să apreciez (pe mine/ pe tine)”
  4. „Ziua provocărilor/ Ziua când învăț să fac bine aproapelui”
  5. „Ziua eroului/ Ziua când învăț să fiu altruist” – etapă de preselecție
  6. „Ziua soluțiilor/ Ziua când învăț să lucrez în echipă”- concurs județean de benzi desenate

DESCRIEREA ACTIVITĂȚILOR

Activitatea 1

  1. Titlul activităţii: Ziua zâmbetului / Ziua când învăț să zâmbesc
  2. Data/perioada de desfăşurare: 17-21 februarie 2020 (fiecare unitate școlară participantă va stabili o zi, la alegere, din săptămâna menţionată)
  3. Descrierea pe scurt a activităţii: La intrarea în școală/ clasă elevii vor primi câte un emoticon zâmbitor, care va fi atașat pe un pai de plastic. Doamnele învățătoare care vor oferi emoticonul vor avea o atitudine pozitivă, însoțită de zâmbet. În sala de curs elevii vor viziona un film scurt, de 3 min., în care se prezintă efectele zâmbetului asupra persoanelor cu care interacționăm. Elevii sunt încurajați ca în timpul pauzelor să-și zâmbească și să observe reacțiile celor cărora le zâmbesc. Pentru a conștientiza cât de importantă este atitudinea într-o relație, elevii sunt invitați să deseneze pe spatele emoticonului primit expresiile faciale ale interlocutorilor cărora le-au zâmbit. 

Activitatea 2

  1. Titlul activităţii: Ziua prieteniei/ Ziua când învăț să-mi fac prieteni
  2. Data/perioada de desfăşurare: 2-6 martie 2020 (fiecare unitate școlară va desfășura activitatea în aceeași zi a săptămânii, cum a fost în cazul primei activități)
  3. Descrierea pe scurt a activităţii: Cadrele didactice implicate în proiect vor oferi elevilor la intrarea în școală/clasă câte o brățară colorată. Elevii vizionează un film scurt (3 min.) despre prietenie. În timpul pauzelor elevii trebuie să interacționeze, să lege prietenii cu cei care au brățări de aceeași culoare. În cazul în care elevii își fac prieteni din cei care au brățări de alte culori, atunci vor primi încă o brățară. La sfârșitul orelor de curs, elevii care au cele mai multe brățări pot fi aplaudați de toată clasa. În limita timpului disponibil, elevii pot împărtăși experiența de a-și face prieteni noi.

Activitatea 3

  1. Titlul activităţii: Ziua provocărilor/ Ziua când învăț să fac bine aproapelui
  2. Data/perioada de desfăşurare: 16- 20 martie (se menține aceeași zi a săptămânii).
  3. Descrierea pe scurt a activităţii. Elevii primesc la intrarea în clasă carduri cu diferite provocări care constau îndeplinirea unei fapte bune, în favoarea colegilor. Ei dau curs acestor povocări în timpul pauzelor. Cardurile vor conține astfel de enunțuri: astăzi trebuie să observi doi colegi care stau retrași și să le dai o îmbrățișare, astăzi împarte gustarea ta cu un coleg care nu are pachet la el, ajută elevul de serviciu ștergând tabla/spălând buretele… Cadrul didactic de la clasă va încuraja și va recompensa social aceste comportamente .

Activitatea 4

  1. Titlul activităţii: Ziua celor 10 cuvinte/ Ziua când învăț să apreciez (pe mine/pe tine)
  2. Data/perioada de desfăşurare: 30 martie- 3 aprilie 2020 (se menține aceeași zi a săptămânii)
  3. Descrierea pe scurt a activităţii: Elevii primesc la intrarea în școală/ clasă câte o mini-cărticică cu 5 file (10 pagini) și sunt invitați ca în timpul pauzelor să deseneze/ scrie 10 cuvinte care îi reprezintă pe ei. În următoarea pauză fiecare elev își găsește un coleg cu care va povesti despre cele 10 cuvinte scrise/ desenate. Vor face lucrul acesta pe rând, ascultându-se cu răbdare și interes unul pe celălalt. La clasele a III-a și a IV-a elevii primesc suplimentar un flyer pe care pot descrie un coleg/ colegă în 10 cuvinte. Dacă în acea zi elevii au în orar disciplinele educație civică sau dezvoltare personală pot povesti în fața colectivului despre cartea personală în 10 cuvinte sau despre flyer-ul primit de la un coleg.

Activitatea 5

  1. Titlul activităţii: Ziua eroului/ Ziua când învăț despre altruism
  2. Data/perioada de desfăşurare: 22- 30 aprilie 2020 (se menține aceeași zi a săptămânii).
  3. Descrierea pe scurt a activităţii. Elevii primesc la intrarea în clasă o mini-poză, în alb, pe care își vor face autoportretul, în timpul pauzei, în postură de erou. Pentru a fi erou fiecare elev trebuie să identifice o problemă din comunitatea/ clasa lor și să găsescă soluții, acestea vor fi scrise pe spatele pozei. La sfârșitul zilei fiecare cadru didactic va organiza o expoziție la nivelul clasei. Problemele și soluțiile denumite de elevii la această activitate pot fi discutate la o oră de dezvoltare personală sau de educație civică.

Această activitate are și rol de preselecție în vederea concursului final. Cei care vor juriza vor fi elevii clasei, prin acordarea unei note de la 1 la 10.  La concursul final vor participa elevii care la această activitate au obținut cele mai mari punctaje.

 Activitatea 6

  1. Titlul activităţii: Ziua soluțiilor/ Ziua când învăț să lucrez în echipăConcurs județean
  2. Data de desfăşurare. CONCURS CU PARTICIPARE DIRECTĂ16 mai 2020
  3. Locul desfăşurării: Şcoala Gimnazială „Grigore Moisil” – Năvodari
  4. Descrierea pe scurt a activităţii. Concursul va fi organizat pe echipe. Acestea vor fi formate din câte 3 elevi proveniți din aceeași clasă. Elevii sunt informați despre regulamentul concursului și vizionează un ppt despre benzi desenate. Ppt-ul va conține și exemple de benzi desenate. Fiecare echipă primește câte o temă/ situație problematică pe care trebuie să o abordeze în elaborarea desenului și câte o coală A3. După jurizare, benzile desenate vor fi expuse într-un loc special amenajat, astfel încât să poată fi văzute de publicul larg și postate pe pagina de face-book a școlii organizatoare.

ZIUA G – THE PUPPY DAY. BUCUROȘI CĂ AM PUTUT AJUTA!

ZIUA ANIMALELOR DE COMPANIE LA ȘCOALA ,,GRIGORE MOISIL,, NĂVODARI

Elevii din ciclul primar al Școlii Gimnaziale ,,Grigore Moisil,, Năvodari au sărbătorit în data de 23 martie 2021 o zi specială, THE PUPPY DAY. Au celebrat magia, loialitatea și iubirea necondiționată pe care le aduc câinii în viețile noastre. Copiii au învățat despre responsabilitatea față de prietenii necuvântători, cărora trebuie să le oferim iubirea și grija noastră.

Activitatea s-a desfășurat în colaborare cu CENTRUL DE ECARISAJ NĂVODARI. Copiii au aflat poveștile triste ale cățeilor abandonați, care sunt acum găzduiți de Biobază. Unele animale au fost tratate și vindecate de boli grave, altele au fost adoptate de stăpâni care le-au schimbat destinul. Elevii au învățat despre necesitatea sterilizării animalelor de companie de la care proprietarii nu doresc pui, au primit sfaturi despre cum să se comporte cu prietenii necuvântători, cum să îi îngrijească și au fost invitați să devină voluntari pentru protecția animalelor, provocare pe care au acceptat-o cu bucurie.

Cei mai mulți dintre elevii noștri, impresionați de poveștile cățeilor abandonați, au inițiat o sesiune de donații pentru perioada 23 martie-1 aprilie 2021. Fiecare clasă s-a implicat prin donarea de mâncare pentru animale, recompense, jucării și chiar medicamente veterinare uzuale (pentru deparazitare).

Acțiunea noastră s-a încheiat joi, 1 aprilie 2021, ora 10.00, atunci când voluntarii Centrului de Ecarisaju Năvodari au fost prezenți la școala noastră ca să preia donațiile elevilor.

De ce e nevoie de aceste activități?

Conform statisticilor:

# În pandemie, abandonul de animale a luat amploare.

# Numărul animalelor abandonate a crescut și în decursul anului 2021.

# Abandonul animalelor se agravează după trecere sărbătorilor (Crăciun, Paște). Jumătate din animalele abandonate într-un an sunt lăsate pe străzi după sărbători.

# Intenția de adopție a crescut cu 3-5%, dar rata abandonului a crescut cu 10, chiar 15 % în anumite zone, în funcție de situația economică din zona respectivă.

# Deși sterilizarea este obligatorie prin lege în România încă din anul 2013, autoritățile nu aplică sancțiuni în cazurile în care proprietarii nu își sterilizează animalul.

# Este nevoie de mai multe programe de educare și conștientizare a populației în privința abandonului animalelor de companie.

Mulțumim tuturor celor care, împreună cu noi, transmit către generația tânără mesaje de responsabilitate și respect!

Director,

prof. Ligia Elena Mangri