29 SEPTEMBRIE 2023, ZIUA EUROPEANĂ A SPORTULUI ȘCOLAR

Școala Gimnazială ”Grigore Moisil” din Năvodari a sărbătorit Ziua Europeană a Sportului Școlar. Ultima zi de vineri din luna Septembrie e parte a conceptului   #BeActive   al Uniunii Europene, în cadrul Săptămânii Europene a Sportului 23-30.09.2023. La activitățile sportive au participat peste 100 de elevi ai școlii îndrumați de profesorii de educație fizică.

Organizatori: Școala Gimnazială ”Grigore Moisil” Năvodari în parteneriat cu Federația Maghiară a Sportului Școlar, International Sport and Culture Association Danemarca, cu Cofinanțarea Comisiei Europene prin Programul Erasmus +.

https://www.facebook.com/photo?fbid=892906992361503&set=pcb.892907519028117

 

Concursul Județean

”Suntem împreună”,2023

Vineri, 19 mai 2023, la Sala Sporturilor din Năvodari, s-a desfășurat a II-a ediție a Concursului Județean ”Suntem împreună”, domeniul sportiv. Concursul a fost organizat de Școala Gimnazială ”Grigore Moisil” din Năvodari, în parteneriat cu ISJ Constanța, coordonatori fiind inspector Gabriel Georgescu, director Elena Mangri și prof. Gabriela Pătrănoiu.

S-au desfășurat competiții de fotbal, handbal, volei, baschet și șah. Au fost prezenți peste 160 de elevi de la Școala Gimnazială ”Grigore Moisil” Năvodari coordonați de profesorii: Ligia Mangri, Cătălin Buruiană, George Pavel, Dorin Coman, Andrei Șerban; Școala Gimnazială ”George Enescu”, prof. Sever Vuap; Școala Gimnazială ”Gheorghe Lazăr” Corbu, prof. Adrian Manea; Liceul Tehnolocic ”Mihai Viteazul”, prof. Cosmin Lungu, Liceul Tehnologic Sinoe, prof. Alexandru Borcan și Liceul Tehnologic Topraisar, prof. Iulia Cismaru.

Echipele școlii Grigore Moisil au ocupat locul I la toate competițiile desfășurate, iar la șah au fost clasați pe primele trei locuri elevii: Sergiu Iordache (I), Ștefan Ursu (II) și Robert Vasile (III). Mulțumim partenerilor din proiect: Primăria Năvodari și Clubul Sportiv Năvodari pentru sprijinul acordat. Echipele câștigătoare au fost premiate cu diplome și cupe, iar la finalul competiției s-a desfășurat un meci demonstrativ de oină între echipele de la Liceul Tehnologic Topraisar și Școala Gimnazială ”Grigore Moisil” din Năvodari.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=807117144273822&set=pcb.807117434273793

CONCURSUL NAȚIONAL DE GIMNASTICĂ PENTRU TOȚI ȘI GIMNASTICĂ ACROBATICĂ, NĂVODARI 2023, ȘCOALA „GRIGORE MOISIL”

Sub egida Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) și a Direcției pentru Sport a Județului (DSJ) Constanta s-a desfășurat, în sala de sport a Școlii Gimnaziale „Grigore Moisil” Năvodari, competiția de gimnastică „Acrobatica”.

 https://www.facebook.com/photo/?fbid=773775220941348&set=pcb.773776250941245

PERFORMANŢĂ! 

?Echipa de baschet a Școlii Gimnaziale ,,Grigore Moisil” Năvodari a câștigat Locul II la Olimpiada Sportului Școlar 2022-2023, competiție organizată de ISJ Constanța în colaborare cu Direcția Județeană pentru Tineret și Sport Constanța în perioada 10-18 decembrie 2022.

Felicitări sportivilor și antrenorului, prof. Andrei Șerban, pentru aceasta performanță!
Felicitări catedrei de educaţie fizică şi sport pentru rezultatele deosebite obținute în cadrul competiției ONSS!

ȘCOALA GRIGORE MOISIL, PREMIANTĂ LA FOTBAL, HANDBAL ȘI ȘAH

În cadrul proiectului educațional PRIETENI PRIN SPORT, la Școala Gimnazială GRIGORE MOISIL NĂVODARI a avut loc CUPA 1 DECEMBRIE.
Competițiile sportive s-au desfășurat la Sala Sportului Năvodari și au reunit elevi din Navodari, Istria, Nuntași și Corbu. Elevii s-au întrecut în competiții de fotbal, handbal și sah. Elevii școlii noastre, îndrumați de prof. Buruiana Catalin și prof. Pavel George au obținut, pe lângă bucuria jocului, rezultate foarte bune- locul 1 la fotbal, locul 1 la handbal și la șah- 2 mențiuni.
Felicitări sportivilor și antrenorilor!

ECHIPA DE MNIHANDBAL MIXT, LOCUL III LA ETAPA JUDEȚEANĂ A ONSȘ

 

Sâmbătă, 19 noiembrie 2022, Școala Grigore Moisil Năvodari a participat la , OLIMPIADA NAŢIONALĂ A SPORTULUI ŞCOLAR, competiție organizată de ISJ Constanța! Echipa școlii noastre a obținut locul III la faza județeană la minihandbal mixt. Elevii au fost coordonați de prof de educație fizică și sport, Doru Coman.
Felicitări antrenorului și micilor sportivi!

ZILELE EUROPENE ALE SPORTULUI ȘCOLAR 2022, EDIȚIA A VII-A

În perioada 26-30 septembrie la nivelul Școlii Gimnaziale ”Grigore Moisil” Năvodari s-au desfășurat activități sportive cu prilejul Zilei Europene a Sportului Școlar 2022, ediția a VII-a. Au fost antrenați în joc 117 elevi ai școlii noastre, coordonați de profesorii de sport și nu numai.
Anul acesta, activitățile sportive au stat sub sloganul ,,Going Green in Sport” promovând sportul și ecologia ca elemente educative.
Școala Gimnazială ”Grigore Moisil” Năvodari a fost în parteneriat cu Federația Maghiară a Sportului Școlar, International Sport and Culture Association Danemarca, cu Cofinanțarea Comisiei Europene prin Programul Erasmus +.

_____________________________________

SĂPTĂMÂNA EUROPEANĂ A SPORTULUI

?PREMII ȘI DIPLOME PENTRU PARTICIPANȚI
S-au încheiat activitățle din SĂPTĂMÂNA EUROPEANĂ A SPORTULUI. Elevii și profesorii participanți au fost premiați cu diplome, medalii și materiale sportive pentru școală.
La activitățile sportive, din săptămâna europeană, Beactive, organizate de Asociația sportivă ,,07 Năvodari”, parteneri au fost Primaria Năvodari și Clubul Sportiv Năvodari.
Felicitări tuturor celor implicați pentru efort și dedicare!

____________________________________________________

CONCURSUL JUDEȚEAN

„ACROBATICA”,

NĂVODARI 2022

Sub egida Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ), Direcţiei pentru Sport a Judeţului (DSJ) Constanţa, Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) Constanța și în parteneriat cu Compartimentul “Activități Sportive” al Primăriei Năvodari, pe 29 martie 2022 s-a desfăşurat competiţia de gimnastică intitulată „Acrobatica”.
Aflat la a XVII-a ediţie, concursul de gimnastică „Acrobatica” i-a avut ca protagonişti pe elevii claselor I-VIII de la şcolile din Năvodari, Constanţa, Istria, Săcele, Corbu şi Cogealac.
Organizatorul, Școala “Grigore Moisil” Năvodari, a stabilit 4 secțiuni distincte în cadrul cărora au concurat atât fete cât şi băieţi. Coordonatorii activităților sportive din cadrul competiției au fost prof. Ligia Mangri și prof. Gabriela Pătrănoiu de la Școala Gimnazială „Grigore Moisil” Năvodari.
Din Năvodari au participat Şcoala Gimnazială “George Enescu”, Şcoala Gimnazială „Grigore Moisil” şi Şcoala Gimnazială „Tudor Arghezi”. Constanţa a fost reprezentată de Școala Gimanzială “Ciprian Porumbescu”.
Premiile oferite au constat în cupe şi diplome.
Felicitări organizatorilor, antrenorilor și tuturor participanților, dar în special, elevilor școlii noastre care au obținut premii importante (premiile I și II la secțiunea EXERCIȚIU IMPUS)!

___________________________________________

ȘAH ÎN ȘCOALĂ!

Viitorul șahului școlar s-a scris, în acest weekend, la Năvodari. Aproximativ 160 de copii din nouă localități au participat, sâmbătă, 12 februarie 2022, la primul concurs de șah din cadrul proiectului național ”Șah în școală” la nivelul județului Constanța, competiție care s-a desfășurat la Școala Gimnazială ”George Enescu” Năvodari, cu sprijinul Inspectoratului Școlar Județean Constanța.
Peste 90 de copii de la cele trei școli gimnaziale din Năvodari au confirmat participarea la cea mai mare competiție județeană de șah dedicată celor mici, dintre care 25 sunt membri ai secției de șah a CS Năvodari.
S-au întrecut în cele mai inspirate și inteligente mutări copii din clasele 0-VIII, reprezentând localitățile: Ostrov, Cernavodă, Medgidia, Murfatlar, Mangalia, Techirghiol, Constanța, Năvodari și Galați.
Participarea tuturor copiilor a fost gratuită. Echipa ”Șah în școală” a pregătit numeroase premii pentru participanți: diplome, medalii, cupe, tricouri, manuale de șah și altele.
”Șah în școală” este un proiect început în anul 2021 de profesorul de matematică și antrenorul de Șah Vlad Ungureanu, mentor al mai multor campioni de șah ai României, fiind printre primii 15 experți ai lumii la șah în școală. Evenimentul își propune popularizarea șahului ca instrument în educația și motivarea copiilor și nu ar fi fost posibil fără sprijinul Rompetrol – KMG International, al Primăriei Orașului Năvodari și al tuturor partenerilor.
________________________________________________________________________

ACTIVITATE ÎN CADRUL PROGRAMULUI

MENS SANA IN CORPORE SANO”

 

  1. Titlul activităţii: ”Acordarea primului ajutor”- Stil de viaţă sănătos/ Prezentări PPT/ Activităţi de acordare a primului ajutor
  2. Coordonatorul/rii activității: prof. înv. primar Mitu Vasilica, prof. înv. primar Gheorghiță Luminița
  3. Participanţi: 55 de elevi de la clasele a II-a B  și a II-a C, părinții elevilor, d-na asistentă Slăteanu Monica
  4. Descrierea activităţii:
  • În timpul derulării activității ,,Acordarea primului ajutor”, din data de 25 noiembrie 2015 copiii au vizionat un filmuleț de prezentare a Trusei medicale, având ca sarcină să deseneze ustensilele observate, după activitate. D-na asistentă a școlii Slăteanu Monica le-a prezentat copiilor diverse metode de acordare a primului ajutor în situații comune. Elevii au participat cu mult entuziasm la experimente, fiind pacienți ascultători. Mulți elevi au venit costumați cu halate, bonete și truse medicale de jucărie, dând dovadă de atracție spre lumea medicinei. Nădăjduim că unii dintre ei vor îmbrățișa meseria de asistent medical sau medic.
  • Copiii au fost dezinvolţi, s-au simţit bine, au răspuns pozitiv tuturor sarcinilor de învăţare şi au fost încântaţi de demonstrațiile d-nei asistente. Fiecare a dorit să-şi spună părerea şi să se facă remarcat, dovedind că a înţeles importanţa cunoașterii comportamentului în acordarea primului ajutor şi că îşi va schimba comportamentul în viitor.

 

,,Pacheţelul sănătos”

Cum s-a desfăşurat proiectul?

În timpul derulării proiectului ,,Pacheţelul sănătos” am încercat să lansez idei ingenioase, instructive şi amuzante pentru copii, aceştia putându-se distra şi, totodată, învăţa. Am descoperit universul plin de sinceritate, de spontaneitate şi de fantezie al copiilor prin activităţi diverse: discuţii pe marginea unor prezentări PPT (,,Zâna Alimentaţiei”, ,,Mânânc sănătos”, ,,Pacheţelul sănătos”), jocuri şi mişcare, activităţi de creaţie (modelaj din plastilină), desen (Fructele/ legumele preferate), interpretarea unor cântece (,,Fructele”, ,,Cântec cu legume”), activităţi de identificare şi sortare (,,Alimente sănătoase”, ,,Alimente nesănătoase”, Fructe şi legume”), concurs (,,Cel mai hazliu sandviş”), realizarea unui meniu sănătos pentru o săptămână etc.

Cum s-au distrat copiii?

Copiii au fost dezinvolţi, s-au simţit bine, au răspuns pozitiv tuturor sarcinilor de învăţare şi au fost încântaţi de ideile ingenioase de pregătire a gustării de la şcoală. Fiecare a dorit să-şi spună părerea şi să se facă remarcat, dovedind că a înţeles importanţa unei alimentaţii sănătoase şi că îşi va schimba comportamentul în viitor. Împreună am lansat sloganul:,,Mâncăm fără aditivi/ Suntem veseli, pozitivi!”

Care sunt rezultatele?

Elevii au conştientizat importanţa unei alimentaţii raţionale şi sănătoase. Trebuie să fie doar perseverenţi şi tot timpul informaţi în ceea ce priveşte consecinţele unei alimentaţii nesănătoase. Copiii vor transmite părinţilor cele învăţate, iar aceştia se vor strădui să fie mai atenţi în pregătirea pacheţelului ce urmează să fie servit la şcoală. Acesta trebuie să fie sănătos, proaspăt, hrănitor, rezistent la temperaturi crescute şi să nu fie niciodată la fel (alimentaţie diversificată). Activităţile de acest gen trebuie să continue pentru ca efectul dorit să fie cel scontat

Activitatea

DINȚIȘORUL BUCLUCAȘ.DINȚIȘORUL ARTIST.

  1. Cum s-a desfăşurat proiectul?

Elevii Şcolii Gimnaziale „Grigore Moisil” din Năvodari ,respectiv clasele ID, II A,IIB, II D, III B, IV A îndrumate de doamnele invatatoare Mirela Butacu, Marin Veronica, Luminita Gheorghita, Tanase Elena, Adam Diana, Holovici Stela  au organizat  activitatea de educaţie non-formală: „Dintișorul Buclucaș. Dintișorul artist”.
Activitatea a avut drept scop îmbunătăţirea stării de sănătate orală la un număr de 150 de școlari iar invitat special a fost d-na asistent medical, Maria Surugiu.

Activitatea s-a derulat pe doua planuri:

  1. conştientizarea importanţei igienei orale prin prezentarea unor filmulețe educative si sfaturi esențiale de către invitatul special.
  2. educaţie plastică – consolidarea cunoştinţelor dobândite prin realizarea unor desene reprezentative tematicii proiectului.
  1. Cum s-au distrat copiii?

Punctul esenţial al acestei activități l-a constituit  conştientizarea importanţei igienei orale:
-şcolarilor li s-a reamintit să se spele corect pe dinţişori după fiecare masă fiind ajutati de filmuletele prezentate cat si de mulajul  dintilor,  pe care au exersat periajul.
– şcolarii au primit informaţii despre importanţa vizitei periodice la stomatolog şi despre perceperea stomatologului ca un prieten, în scopul combaterii fricii de dentist.

Toate activităţile s-au desfăşurat într-o atmosferă de joc, veselie şi bună-dispoziţie. Activităţile au fost structurate asfel incât să fie atractive, amuzante şi cu pauze, pentru a nu obosi sau plictisi şcolarii.

 

  1. Care sunt rezultatele?

Înţelegerea rolului distructiv al acidului produs de resturile alimentare din gură, asupra smalţului dinţilor;  trezirea interesului pentru a manifesta o grijă permanentă pentru curaţenia dinţilor, care să se reflecte în scăderea apariţiei cariilor;  formarea deprinderii de a-şi peria singuri dinţii respectând igiena periuţei si tehnica de periaj.

Activitatea

Strategii de prim ajutor

 

  • Cum s-a desfășurat proiectul?

În cadrul acestui proiect, în calitate de profesori, am încercat să aplicăm principiul “Docere et delectare”. Astfel, îmbinând utilul cu plăcutul, am creat un cadru propice însușirii și aplicării practice a strategiilor de prim ajutor, în cazuri reale de viață. Proiectul a început cu o prezentare power point, PPS realizat de dna. Prof. Staciu Diana, pe care elevii l-au prezentat colegilor lor. Apoi, la invitația dnei. prof. Bodeanu Elena, dna. dr. Ciocea Laura și asistenta Flăteanu Monica i-au instruit pe elevi prin aplicații și demonstrații practice. După aceea, elevii au fost împărțiți în grupe și au completat un chestionar elaborat de dna. Prof. Stanciu Diana, demonstrând că și-au însușit noțiunile prezentate. Elevii s-au distrat copios prin aplicația practică-joc de rol-“Echipa SMURD în acțiune”, unde au trebuit să aplice practic ceea ce au învățat în cadrul proiectului.

  • Cum s-au distrat copiii?

Copiii s-au distrat învățând lucruri cu aplicabilitate practică în viața reală și punîndu-se atât în locul accidentatului, cât și al celui care acordă primul ajutor, mai ales în cadrul aplicației practice-joc de rol-“Echipa SMURD în acțiune”.

  • Care sunt rezultatele?

Copiii au învățat cum să reacționeze concret, în cazuri reale de viață, care necessită acordarea primului ajutor. Astfel au devenit mai responsabili cu sine înșiși și cu ceilalți și vor aplica cu siguranță cele învățate în viitor.