ERASMUS+
ATELIERUL PRIETENIEI: UN POD CULTURAL ȘI EDUCAȚIONAL ÎNTRE ROMÂNIA ȘI ITALIA
??În cadrul proiectului ERASMUS+, elevii români și italieni, împreună cu profesorii lor, au participat la activitatea ,,Atelierul Prieteniei”.
? Aceasta a avut loc la Școala GRIGORE MOISIL din Năvodari și a implicat elevii clasei a VIII-a B, alături de colegii lor italieni și români. ?‍?Evenimentul a fost o oportunitate excelentă de a învăța și colabora într-un mediu intercultural, promovând prietenia și cooperarea între tinerii din cele două țări.
?‍?Activitatea s-a desfășurat sub forma unui concurs între cinci echipe mixte, compuse din elevi români și italieni. Echipele au avut de parcurs diverse provocări, care au testat atât cunoștințele lor academice, cât și abilitățile de lucru în echipă. Printre provocările propuse s-au numărat:
1. Puzzle-uri tematice: Echipele au lucrat la puzzle-uri care reprezentau diverse teme, precum: România, Mihai Eminescu, Italia, Grigore Moisil și orașul Năvodari.
2. Exerciții de asociere a cuvintelor: Elevii au asociat cuvinte din română, engleză și italiană cu simboluri corespunzătoare, demonstrând astfel competențe lingvistice și culturale.
3. Explorarea cultural-geografică: O provocare de a explora și prezenta diverse aspecte culturale și geografice ale țărilor din Uniunea Europeană.
4. Provocări lingvistico-matematice: Activități care au combinat abilitățile lingvistice cu cele matematice, punând la încercare logica și creativitatea elevilor.
5. Testul de inteligență al lui Einstein: Un test clasic de logică și rezolvare de probleme, care a stimulat gândirea critică a participanților.
6. Realizarea unei fețe a cubului Rubik: O sarcină care a cerut dexteritate și o bună coordonare între membrii echipei.
7. Momente muzicale: Elevii au interpretat melodii specifice ambelor țări, creând astfel o atmosferă de sărbătoare și unitate culturală.
?‍?La începutul evenimentului, Vizureanu Rareș, elev în clasa a VIII-a B, i-a întâmpinat pe invitați cu un discurs în limba italiană, marcând deschiderea oficială a activității. Franceschini Arkadya, elevă în clasa a VI-a B, a jucat un rol esențial ca translator, facilitând comunicarea între copiii și profesorii invitați.
?‍❤️‍?Activitatea a fost coordonată de doamnele profesoare BRETEA Mihaela și BÂRNAT Lavinia, care au asigurat buna desfășurare a evenimentului și au încurajat colaborarea și implicarea activă a tuturor participanților. ??La finalul concursului, echipele câștigătoare au fost desemnate, premiind astfel eforturile și creativitatea elevilor.
,,Atelierul Prieteniei” a fost mai mult decât o simplă activitate educațională; a fost o punte de legătură între două culturi, un exemplu despre felul în care educația și colaborarea internațională pot contribui la formarea unor relații durabile și la dezvoltarea personală a tinerilor. Prin astfel de proiecte, elevii nu doar că își îmbogățesc cunoștințele, dar și învață să aprecieze diversitatea culturală și să colaboreze eficient cu colegii din alte țări.

Leave a Comment