ERASMUS+

ROBO HUB

https://www.facebook.com/anamaria.stancuexmosneagu

ERASMUS+

ATELIERUL PRIETENIEI: UN POD CULTURAL ȘI EDUCAȚIONAL

ÎNTRE

ROMÂNIA ȘI ITALIA

??În cadrul proiectului ERASMUS+, elevii români și italieni, împreună cu profesorii lor, au participat la activitatea ,,Atelierul Prieteniei”.
? Aceasta a avut loc la Școala GRIGORE MOISIL din Năvodari și a implicat elevii clasei a VIII-a B, alături de colegii lor italieni și români. ?‍?Evenimentul a fost o oportunitate excelentă de a învăța și colabora într-un mediu intercultural, promovând prietenia și cooperarea între tinerii din cele două țări.
?‍?Activitatea s-a desfășurat sub forma unui concurs între cinci echipe mixte, compuse din elevi români și italieni. Echipele au avut de parcurs diverse provocări, care au testat atât cunoștințele lor academice, cât și abilitățile de lucru în echipă. Printre provocările propuse s-au numărat:
1. Puzzle-uri tematice: Echipele au lucrat la puzzle-uri care reprezentau diverse teme, precum: România, Mihai Eminescu, Italia, Grigore Moisil și orașul Năvodari.
2. Exerciții de asociere a cuvintelor: Elevii au asociat cuvinte din română, engleză și italiană cu simboluri corespunzătoare, demonstrând astfel competențe lingvistice și culturale.
3. Explorarea cultural-geografică: O provocare de a explora și prezenta diverse aspecte culturale și geografice ale țărilor din Uniunea Europeană.
4. Provocări lingvistico-matematice: Activități care au combinat abilitățile lingvistice cu cele matematice, punând la încercare logica și creativitatea elevilor.
5. Testul de inteligență al lui Einstein: Un test clasic de logică și rezolvare de probleme, care a stimulat gândirea critică a participanților.
6. Realizarea unei fețe a cubului Rubik: O sarcină care a cerut dexteritate și o bună coordonare între membrii echipei.
7. Momente muzicale: Elevii au interpretat melodii specifice ambelor țări, creând astfel o atmosferă de sărbătoare și unitate culturală.
?‍?La începutul evenimentului, Vizureanu Rareș, elev în clasa a VIII-a B, i-a întâmpinat pe invitați cu un discurs în limba italiană, marcând deschiderea oficială a activității. Franceschini Arkadya, elevă în clasa a VI-a B, a jucat un rol esențial ca translator, facilitând comunicarea între copiii și profesorii invitați.
?‍❤️‍?Activitatea a fost coordonată de doamnele profesoare BRETEA Mihaela și BÂRNAT Lavinia, care au asigurat buna desfășurare a evenimentului și au încurajat colaborarea și implicarea activă a tuturor participanților.
??La finalul concursului, echipele câștigătoare au fost desemnate, premiind astfel eforturile și creativitatea elevilor.
,,Atelierul Prieteniei” a fost mai mult decât o simplă activitate educațională; a fost o punte de legătură între două culturi, un exemplu despre felul în care educația și colaborarea internațională pot contribui la formarea unor relații durabile și la dezvoltarea personală a tinerilor. Prin astfel de proiecte, elevii nu doar că își îmbogățesc cunoștințele, dar și învață să aprecieze diversitatea culturală și să colaboreze eficient cu colegii din alte țări.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1053810379604496&set=pcb.1053811539604380

PROGRAMUL ERASMUS, ELEVI ȘI PROFESORI DIN ITALIA, MUSAFIRI ÎN ȘCOALA NOASTRĂ

În cadrul programului ERASMUS s-a desfășurat lectia de Dezvoltare Personala cu tema ” Eu in relație cu ceilalți. Comportamente acceptate in relațiile cu ceilalți”.
Elevii clasei a II-a E au fost coordonați de prof. Carmen Gabriela Tărnă.
INFO
?‍?Școala noastră este, în săptămâna 27-31 mai 2024, gazdă pentru 3 profesori și 10 elevi din MESSINA, Italia, Institutul Verona Trento, cărora le-am arătat cum funcționează sistemul de învățământ românesc și care sunt pulsurile sale.
?‍?Suntem mândri de colectivul nostru de cadre didactice și de elevii care au înnobilat imaginea școlii românești în timpul activităților desfășurate în această perioadă, activități deosebite și cu adevărat demonstrative.
?Mulțumim părinților care ne sunt parteneri de nădejde în proiectele pe care le desfășurăm! Împreună suntem o forță care va mișca, în viitorul apropiat, societatea înainte, spre o educație modernă și de calitate superioară, spre o societate mai bună.
♥️ Din experiențele de săptămâna aceasta a reieșit că suntem o școală care poate sta cu fruntea sus alături de orice altă instituție de învățământ din Europa și din lume! Mergem înainte cu convingerea că de noi depind schimbarea și progresul!
prof. Elena Ligia Mangri, director Școala Gimnazială „Grigore Moisil” Năvodari

PROGRAMUL ERASMUS, ELEVI ȘI PROFESORI DIN ITALIA, MUSAFIRI ÎN ȘCOALA NOASTRĂ

?‍?Școala noastră este, în săptămâna 27-31 mai 2024, gazdă pentru 3 profesori și 10 elevi din MESSINA, Italia, Institutul Verona Trento, cărora le-am arătat cum funcționează sistemul de învățământ românesc și care sunt pulsurile sale.
?‍?Suntem mândri de colectivul nostru de cadre didactice și de elevii care au innobilat imaginea școlii românești în timpul activităților desfășurate în această perioadă, activități deosebite și cu adevărat demonstrative.
?Mulțumim părinților care ne sunt parteneri de nădejde în proiectele pe care le desfășurăm! Împreună suntem o forță care va mișca, în viitorul apropiat, societatea înainte, spre o educație modernă și de calitate superioară, spre o societate mai bună.
♥️ Din experiențele de săptămâna aceasta a reieșit că suntem o școală care poate sta cu fruntea sus alături de orice altă instituție de învățământ din Europa și din lume! Mergem înainte cu convingerea că de noi depind schimbarea și progresul!
prof. Elena Ligia Mangri, director Școala Gimnazială „Grigore Moisil” Năvodari

Job shadowing – Acreditarea Erasmus

 

a făcut posibilă înfrățirea cu „Școala O Cruce PLURILINGUE din Spania – A Coruna”; cadrele didactice au urmărit proiectele din această școală, au participat la lecții în aer liber, vizite la muzee cu scop didactic, incluziunea elevilor cu nevoi speciale. Perioada deplasării 19- 25 mai 2024.

 

 

2023-2027, ACREDITARE ERASMUS

PENTRU ȘCOALA „GRIGORE MOISIL NĂVODARI”

?‍?Școala noastră a intrat în posesia documentului de acreditare ERASMUS+ 2023-2027 chiar în aceste zile în care suntem gazde pentru colegii din Spania, cărora le-am arătat cum funcționează sistemul de învățământ românesc și care sunt pulsurile sale.
?‍?Suntem mândri de colectivul nostru de cadre didactice și de elevii care au innobilat imaginea școlii românești în timpul activităților desfășurate în perioada 13-17 mai 2024, activități deosebite și cu adevărat demonstrative.
?Mulțumim părinților care ne sunt parteneri de nădejde în proiectele pe care le desfășurăm! Împreună suntem o forță care va mișca, în viitorul apropiat, societatea înainte, spre o educație modernă și de calitate superioară, spre o societate mai bună.
♥️ Din experiențele de săptămâna aceasta a reieșit că suntem o școală care poate sta cu fruntea sus alături de orice altă instituție de învățământ din Europa și din lume! Mergem înainte cu convingerea că de noi depind schimbarea și progresul!
prof. Elena Ligia Mangri, director Școala Gimnazială „Grigore Moisil” Năvodari
INFO 13-17 MAI 2024:
In cadrul primului an de acreditare Erasmus în perioada 13- 17 mai 2024 am avut în școala noastră două cadre didactice din Spania, A Coruna in job shadowing. Cei doi dascăli au urmărit cu atenție procesul educativ desfășurat în școala noastră atât la nivelul primar cât și gimnazial și au fost plăcut impresionate de modul de predare, de cât de disciplinați sunt elevii în timpul orelor de curs, de interesul lor pentru informațiile transmise, de modalitățile de lucru- individual- perechi- grupe. Toate lecțiile au avut elemente STEM, CLIL și resurse educaționale deschise.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1043997630585771&set=pcb.1043997733919094

Pădure Urbană Erasmus

 

Elevii ,, Grigore Moisil” au fost implicați direct într-o activitate de voluntariat. O nouă Pădure Erasmus+ crește de astăzi, 28 martie 2024, în orașul Constanța, ca parte a proiectului național de dezvoltare sustenabilă inițiat și promovat de ANPCDEFP- Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale. Acest lucru nu ar fi posibil fără parteneriatul strategic realizat cu Inspectoratul Școlar Județean Constanța și Asociația Act for Tomorrow şi Primaria Constanta, la inițiativă participând un număr de 28 unități de învățământ, 266 elevi, 30 profesori , asigurând plantarea a 2500 puieți.

Astfel, în orașul Constanța ia astfel viață a 6-a Pădure Urbană Erasmus, mesajul acestei inițiative fiind acela de a conștientiza cu privire la combaterea schimbărilor climatice și de a face din participanții și beneficiarii mobilităților Erasmus+ agenți ai schimbării în bine.

 

 

 

Diseminare- Mobilitate Scolară Erasmus+

Messina Italia ,10-16 martie 2024

în cadrul Ședinței organizată la Liceul

,,Lazăr Edeleanu” Năvodari- Sinergia proiecte eTwinning/ Erasmus

MOBILITATE ELEVI ITALIA- MESSINA

Cei 10 elevi ai Școlii gimnaziale ,, Grigore Moisil” care au participat la mobilitatea din perioada 10- 16 martie 2024 in Italia- Messina in unitatea școală ,,Verona Trento” s- au deplasat la Palatul Copiilor Constanta în data de 22 martie 2024 pentru a disemina experiența lor Erasmus in cadrul Acreditării 2023-1-RO01-KA121-SCH-000122927 și pentru a urmări exemplele de buna practica a proiectelor Erasmus in cadrul Concursului Național Made for Europe, etapa județeană 2024. Produsele obținute în urma derulării proiectelor europene, însoțite de o prezentare detaliata făcută de elevi reprezintă cea mai buna dovada că aceste proiecte dezvoltă imaginația, spiritul practic și pas cu pas ii pregătesc pentru o viață sustenabila.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1004967671155434&set=a.600903841561821

MOBILITATE ELEVI ITALIA- MESSINA

Școala gimnazială ,,Grigore Moisil’’ Năvodari, anunţă formarea grupului ţintă pentru mobilitatea de scurtă durată în Italia- Sicilia în perioada 10-16 martie 2024. Cei 10 elevi selecţionaţi conform procedurii după apelul de selecţie Nr. 3367/ 9.10.2023 în cadrul programului Erasmus+, Acțiunea-cheie 1, Educație școlară – Mobilitatea persoanelor în scopul învățării – Nr. contract 2023-1-RO01-KA121-SCH-000122927, au fost însoţiţi de 2 profesori: Bârnat Emil şi Ivănescu Simona.

Istituto Istruzione Superiore “Verona Trento” a fost gazda care le -a prezentat elevilor noştri elemente noi în domeniul graficii digitale şi programării pe calculator. Elevii au fost implicate de asemenea în activităţi de învăţare outdoor: excursii, vizite la muzeu, învăţarea în natură.

In perioada 27 mai -3 iunie 2024 instituţia noastră va primi cu braţele deschise un grup de elevi din Italia însoţiţi de 3 profesori pentru a participa împreună la o săptămână de activităţi outdoor desfăşurate în parteneriat cu Organizaţia Naţională ,,Cercetaşii României’’,Câmpul regional ,,Argonauţii Tomisului’’.

Evenimentul a fost distribuit și pe pagina web a școlii ,,Verona Trento” Italia- Messina

 https://www.vocedipopolo.it/2024/03/20/erasmus-docenti-e-studenti-della-scuola-grigore-moisil-di-navodari-constanta-romania-in-visita-alliis-verona-trento/
 https://www.facebook.com/photo/?fbid=1003487304636804&set=pcb.1003487641303437

ȘCOALA „GRIGORE MOISIL”

A DAT STARTUL UNUI NOU PROIECT eTwinning – ERASMUS

În luna decembrie, un nou proiect eTwinning – Erasmus a demarat. Partenerii sunt : Turcia- Școala ” Kiraz Ortaokulu”, Macedonia- ” Ismail Kemali”, Portugalia- „Escola Secundaria ” D. Dinis”, Lituania- „Kauno Milikoniu”, Slovacia- „Stredna odborna Scola” și Școala Gimnazială ,,Grigore Moisil” din Romania. Împreună realizăm un proiect atractiv – „Do you know how Robots feel?”
Ne-am cunoscut echipele prin întâlniri video. Elevii noștri au lucrat intens pentru a realiza roboți din materiale reciclabile și au pus bazele programării prin comenzile date în limba engleză. Proiectul se va încheia în luna februarie pe platforma ESEP dar va continua prin Erasmus+ .

https://www.facebook.com/photo/?fbid=965792111739657&set=pcb.965792455072956

Mobilitate Erasmus+ KA121 SCH în Helsinki, Finlanda

                  În perioada 22-28 octombrie 2023, doamnele profesor  Mangri Ligia Elena, Ion Angelica, Muscalu Mihaela, Uţoi Tatiana, Bârnat Lavinia și Ivănescu Simona  au participat la cursul de formare ,,Phenomenal  learning put into practice in Finland’’  furnizat de Asociația  VisitEDUfinn  din Finlanda. Cursul a avut loc în Helsinki. Cursul de formare pentru cadre didactice ,,Phenomenal  learning put into practice in Finland’’  se încadrează în proiectul de mobilitate Erasmus + KA121 SCH ,,Educație  școlară’’ cod  acreditare proiect 2022-1-RO01-KA120-SCH-000109173 – conform Cererii de finanțare  2023-1-RO01-KA121-SCH-000122927.

                 Obiectivele cursului de formare din cadrul mobilității vizează schimbul de experiență, dezvoltarea tehnicilor de predare cu scopul creșterii motivației elevilor, reducerea abandonului școlar, identificarea temelor și metodelor pentru viitoarele proiecte. Creativitatea, colaborarea, comunicarea, gândirea critică au fost cuvintele cheie ale activităților propuse.

Am realizat o comparație a sistemelor educaționale din Finlanda, România, Cehia, Spania și Estonia și am concluzionat că urmărim același lucru: o educație de calitate, centrată pe elev transmisă într-un mod activ și responsabil.

În ceea ce privește rezultatele cursului putem identifica formarea de competențe profesionale, lingvistice, digitale, organizatorice, manageriale, de comunicare într-o limbă de circulație europeană, îmbogățirea experienței culturale, istorice, geografice.

Director: prof. Mangri Ligia Elena

Coordonator proiect: prof. Ivănescu Simona

 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02egesoFKGQexetLE33aK7AzxT5YJYLAbKN4WQSvFFpe7yjXL66Ug41jGeZuJzpNEEl&id=1000492663206

 

 

https://www.facebook.com/100004499613595/videos/1111388083283673