Activitatea

„Idei creative în reciclarea diverselor obiecte”

  1. Cum s-a desfăşurat proiectul?

Elevii Şcolii Gimnaziale „Grigore Moisil” din Năvodari ,respectiv clasele a- III-a  B,  îndrumată de doamna  învațătoare  Adam Diana, Ion Angelica și Mangri Ligia  au organizat  activitatea de educaţie non-formală: „Idei creative în reciclarea diverselor obiecte”.
Activitatea a avut drept scop realizarea de lucruri utile, personalizate, pe care să le dăruiască sau să le folosească în gospodărie- la un număr de 31 de școlari.

Activitatea s-a derulat pe două planuri:

  1. conştientizarea importanţei reciclării anumitor obiecte, sfaturi
  2. atelier de reciclare creativă– consolidarea cunoştinţelor dobândite prin realizarea unor obiecte reprezentative tematicii proiectului.
  1. Cum s-au distrat copiii?

Punctul esenţial al acestei activități l-a constituit  conştientizarea importanţei reciclării deoarece vrem să ne facem viaţa mai practică şi în acelaşi timp să protejăm şi mediul. Cu puţină imaginaţie găsim resursele şi ideile necesare pentru a reinventa reciclarea.
Toate activităţile s-au desfăşurat într-o atmosferă de joc, veselie şi bună-dispoziţie. Activităţile au fost structurate asfel încât să fie atractive, amuzante şi cu pauze, pentru a nu obosi sau plictisi şcolarii.

  1. Care sunt rezultatele?

Înţelegerea rolului distructiv al deșeurilor și faptul ca sortarea diferitelor  tipuri de produse din hârtie ziare, reviste, cartoane, doze și recipiente de aluminiu, de spray, de fier -poate fi un mod benefic pentru protejarea mediului înconjurător.

În cadul atelierului, copiii au reușit să transforme deșeurile în îmbrăcăminte, jucării și accesorii,și chiar operă de artă.

Elevii au reușit să realizeze dulăpioare din carton  cu sertare pentru depozitarea diverselor lucruri, poșete croșetate, în care au îmbinat dispozitivele de deschidere al cutiilor de bere.  Au reciclat becurile într-un mod cât mai creativ realizând o lampă având becul transformat în vază pentru ghiocei. În cadrul acestui atelier, elevii au realizat un tablou neconvențional din ziare folosind și tehnica quilling.

Cele mai populare au fost peturile- elevii realizând din acestea vaze pentru flori, suporturi pentru creioane, ghivece pentru florile de apartament, coșulețe.

Elevii au îmbinat lădițele de la legume și fructe într-un trenuleț, căruia i-au adăugat roți din capace și l-au pictat în culorile tricolorului. Din cutiile pentru ouă din carton, elevii au realizat suporturi pentru diferite obiecte micuțe din casă iar din furculițele de plastic de unică folosință și creioane colorate rupte, uzate,  au realizat rame pentru tablouri și un ceas având drept minutar și secundar un cuțit și o furculiță de plastic. Din bețisoarele de lemn de la înghețată au încropit o casetă de bijuterii folosind ca lipici aracetul apoi i-au adăugat o decorațiune realizată din burete.

Toate aceste activități realizate în cadrul acestui atelier de creație au avut impactul dorit facându-i pe elevi  să conştientizeze importanţa reciclării anumitor obiecte dându-le un plus-valoare prin creativitate.