PROIECTULUI JUDEȚEAN”RECICLĂM CREATIV” – Școala Gimnazială "Grigore Moisil" – Năvodari

PROIECTULUI JUDEȚEAN”RECICLĂM CREATIV”

REGULAMENT DE ORGANIZARE

ŞI DESFĂŞURARE A CONCURSURILOR

DIN CADRUL PROIECTULUI JUDEȚEAN

„RECICLĂM CREATIV”

 

MOTTO:

,,Din bube, mucegaiuri și noroi

Iscat-am frumuseți și prețuri noi…”

      (Tudor Arghezi – ,,Testament”)

                     Ediţia a III-a, 2017-2018

DOMENIUL ECOLOGIE ȘI PROTECȚIA MEDIULUI

ORGANIZATOR:

ŞCOALA GIMNAZIALĂ „GRIGORE MOISIL” NĂVODARI

Coordonatori de proiect:

Prof. MANGRI LIGIA ELENA

Prof. înv. primar MUSCOI GEORGETA

  1. DATE GENERALE DESPRE PROIECT
  2. Organizator: ŞCOALA GIMNAZIALĂ ,,GRIGORE MOISIL” – NĂVODARI
  3. Coordonatori proiect: MANGRI ELENA LIGIA

                                      prof. înv. primar MUSCOI GEORGETA

  1. Echipa de proiect:

prof. înv. primar MITU VASILICA

prof. înv. primar MOCANU VIORICA

prof. înv. primar HEROIU IULIA

prof. înv. primar POPA TUDORIȚA

prof. înv. primar ŞANDRU ELENA

prof. înv. primar POPESCU LUIZA

prof. înv. primar CALCAN ELENA

prof. înv. primar PREȘA GEORGIANA

prof. înv. primar PĂTRĂNOIU XENIEA GABRIELA

prof. înv. primar BRÎNDUȘ MARGARETA

prof. înv. primar TĂNASE ELENA

prof. înv. primar BUTE VASILICA

prof. înv. primar MITA MARIANA

prof. înv. primar RISTACHE ANTONELA

prof. BRETEA MIHAELA

prof. PĂTRAȘCU ADRIANA

prof. BÂRNAT LAVINIA

prof. STOIAN CATI

prof. ICHIM MĂDĂLINA

prof. IVĂNESCU SIMONA

prof. LEFTER VIOLETA

  1. Domeniul în care se încadrează proiectul: ecologie și protecția mediului
  2. Parteneri:
  • Casa de CulturăPontus Euxinus” – Năvodari
  • Asociaţia de părinţi a Şcolii Gimnaziale „Grigore Moisil” – Năvodari
  • Primăria oraşului Năvodari
  • Centrul Carpato-Danubian de Geoecologie România (CCDG)
  • Şcoala Nikola Karev – Kruşevo Macedonia
  • Postul de televiziune local – Litoral TV
  • Liceul Tehnologic „Costache Conachi”, Pechea, jud. Galați
  • Școala Gimnazială Nr. 1 Rediu, jud. Galați
  • Școala Gimnazială Nr. 1, com. Suhurlui, jud. Galați
  • Școala Gimnazială „Matei  Basarab” Pitești, jud. Argeș
  • Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” Slatina, județul Olt      
  1. Persoane de contact:
  • Prof. înv. primar Muscoi Georgeta

Tel. 0724 580 462

E-mail: georgeta_muscoi@yahoo.com

  • Prof. înv. primar Șandru Elena

Tel. 0731 661 116

E-mail: sandruelena@yahoo.com

  • Prof. înv. primar Heroiu Iulia

Tel.0751 089 019

E-mail: iuliaheroiu@gmail.com

  • Prof. înv. primar Preșa Georgiana

Tel. 0726 777 132

E-mail: georgi.preșa@yahoo.ro

  • Prof. înv. primar Brînduș Mirela Margareta

Tel. 0763 643 831

E-mail: margareta_brindus@yahoo.com

  1. Scopul proiectului:
  • Stimularea interesului elevilor pentru participarea la activități de conștientizare a importanței celor Trei R (Reducerea, Refolosirea și Reciclarea deșeurilor), contribuind astfel la formarea unei conduite eco-civice.
  1. Descrierea proiectului prin obiective:

Obiectivele specifice ale proiectului:

OS1 Realizarea proiectului de către membrii echipei, în primele două luni ale anului școlar 2017-2018;

OS2 Popularizarea/mediatizarea activităților din cadrul proiectului și înscrierea școlilor interesate, în termen de 10 zile de la trimiterea formularului de înscriere;

OS3 Dezvoltarea și consolidarea spiritului eco-civic prin realizarea unor creații, la un număr de 500 de elevi, într-o perioadă de 8 luni;

OS4 Evaluarea și diseminarea proiectului în școlile participante, într-un interval de 2 luni de la premierea rezultatelor.

  1. Perioada de desfăşurare: noiembrie 2017 – iunie 2018
  2. Grupul ţintă căruia i se adresează proiectul:
  • elevii claselor P-IV din şcolile participante la proiect, cu vârsta cuprinsă între 6 şi 11 ani; cadrele didactice care organizează activitățile din cadrul proiectului.
  1. ASPECTE ORGANIZATORICE
  • Prezentul regulament descrie programul şi modul de desfăşurare a activităţilor cuprinse în calendarul Proiectului Județean ,,Reciclăm creativ!”, Ediţia a III-a, 2017-2018,  şi va fi distribuit în timp util tuturor participanţilor.
  • Concursul se adresează tuturor elevilor din clasele P-IV din Şcoala Gimnazială ,,Grigore Moisil” – Năvodari şi din şcolile interesate din judeţul Constanţa.
  • Cadrele didactice implicate în organizare şi evaluare vor primi adeverinţe/diplome de participare eliberate de şcoala inițiatoare, în concordanță cu activitatea desfăşurată (coordonator, îndrumător, supraveghetor, evaluator).
  • Regulamentul elaborat precizează condiţiile de organizare şi desfăşurare a activităţilor din cadrul proiectului.
  • Nu este obligatorie participarea la toate secțiunile.
  1. ÎNSCRIEREA ŞCOLILOR INTERESATE: 12 februarie 2018 – 9 martie 2018
  2. PROBELE CONCURSULUI:
  • ETAPA PE ŞCOALĂ: 12-16 martie 2018
  1. a) Secţiunea I: ECO-TABLOU – Concurs de tablouri din materiale reciclate – adresat elevilor din clasele P-IV
  2. b) Secţiunea II: ECOVESTIMENTAȚIE – Concurs de costume ecologice fotografiate – adresat elevilor din clasele P-IV
  3. c) Secțiunea III: ECO-TABLOU – Concurs de tablouri din materiale reciclate adresat cadrelor didactice (lucrări personale)
  4. d) Secţiunea IV: ECO – ŞTIINŢĂ, CULTURĂ ȘI ARTĂ – Concurs pe teme ecologice – adresat elevilor din clasele II-IV
  • ETAPA JUDEȚEANĂ – 21 aprilie 2018
  1. a) Secţiunea I: ECO-TABLOU – Concurs de tablouri din materiale reciclate – adresat elevilor din clasele P-IV (participare indirectă)
  2. b) Secţiunea II: ECOVESTIMENTAȚIE – Concurs de costume ecologice fotografiate – adresat elevilor din clasele P-IV (participare indirectă)
  3. c) Secțiunea III: ECO-TABLOU – Concurs de tablouri din materiale reciclate adresat cadrelor didactice (lucrări personale) – participare indirectă
  4. d) Secţiunea IV: ECO – ŞTIINŢĂ, CULTURĂ ȘI ARTĂ – Concurs pe teme ecologice – adresat elevilor din clasele II-IV (participare directă)
  5. DESCRIEREA ACTIVITĂŢILOR PRINCIPALE
  6. Înscrierea şcolilor participante se face de către coordonatorul pe școală, prin completarea şi expedierea formularului de înscriere, în varianta electronică (Anexa 1), la adresa de e-mail georgeta_muscoi@yahoo.com .
  • Data limită de înscriere: 03.2018
NU SE PERCEPE TAXĂ DE ÎNSCRIERE.

 

  1. Organizarea etapei pe şcoală în fiecare unitate participantă la proiect
  • Fiecare şcoală înscrisă în concurs organizează etapa pe şcoală, pe secţiuni, după cum urmează:
  1. a) Secţiunea I: ECO-TABLOU – Concurs de tablouri din materiale reciclate – adresat elevilor din clasele P-IV – etapa pe școală
  • Concursul se va desfăşura în perioada 12-16 martie 2018.
  • Fiecare cadru didactic stabilește data precisă a concursului, în perioada menționată.
  • Elevii vor realiza tablouri din materiale reciclabile, refolosibile. Tablourile vor fi confecţionate integral de către elevi, prin folosirea strictă a tipurilor de materiale menţionate mai sus.
  • Tabloul nu trebuie să depășească dimensiunile unei coli A4 (30 cm/21 cm).
  • Vor fi descalificate lucrările care nu se încadrează în temă.
  • Fiecare cadru didactic interesat organizează concursul la clasă și selectează cel mult 3 tablouri, ținând cont de criteriile menționate mai jos.

CRITERII DE EVALUARE PENTRU ECO-TABLOU:

Se acordă puncte de la 1 la 10 pentru fiecare criteriu de evaluare. În ordinea punctajului final se întocmeşte clasamentul.

Numele şi prenumele elevului Criteriul de evaluare TOTAL
Utilizarea unor materiale reciclabile, refolosibile Originalitatea Aspectul estetic  
         
  • Fișa de înscriere se trimite în format electronic la adresa de e-mail sandruelena@yahoo.com și ulterior, în plic, în format letric, împreună cu lucrările. Înscrierea se face în perioada 19 martie – 30 martie 2018.
  • Pe verso, în colţul din dreapta jos, fiecare tablou va avea lipită o etichetă cu numele şi prenumele elevului, clasa, şcoala, cadrul didactic îndrumător. Se vor preciza materialele reciclate folosite.
Numele şi prenumele elevului:

Clasa:

Şcoala:

Cadrul didactic îndrumător:

Materialele reciclate folosite:

 

  1. b) Secţiunea II: ECOVESTIMENTAȚIE – Concurs de costume ecologice fotografiate – adresat elevilor din clasele P-IV – etapa pe școală
  • Concursul se va desfăşura în perioada 12-16 martie 2018.
  • Fiecare cadru didactic stabilește data precisă a concursului, în perioada menționată.
  • Costumele vor fi confecționate din materiale reciclabile, refolosibile și vor fi prezentate de elevii înscriși în concurs, în cadrul unei parade. Vor fi descalificate fotografiile în care costumele ecologice sunt confecționate din hârtie creponată sau alte materiale noi/nefolosite.
  • Profesorii interesați, din fiecare şcoală, vor organiza şi desfăşura activitatea de selecţie a costumelor ecologice, la nivelul clasei/școlii.
  • Se va constitui o comisie specială, formată din învățători/profesori/părinți/elevi, care va juriza prezentarea costumelor după criteriile de mai jos.

CRITERII DE EVALUARE PENTRU COSTUME:

Fiecare membru din juriu va acorda o notă, de la 1 la 10, ţinând cont de cele patru criterii precizate în tabel. Punctajele se vor totaliza. În ordinea punctajului final se întocmeşte clasamentul.

Numărul costumului ecologic Criteriul de evaluare Nota obţinută
Utilizarea de materiale reciclabile, refolosibile Modul de prezentare (atitudine) Originalitatea Aspectul estetic  
           

 

  • Se vor fotografia cele mai reușite costume prezentate în cadrul paradei costumelor Cadrele didactice se vor asigura că au acordul părinților pentru ca elevii să fie fotografiați.
  • Fotografia trebuie să fie color, clară, pe hârtie fotografică, format A5, să reprezinte un singur copil costumat, nu un grup de copii.
  • Fiecare profesor/învățător poate înscrie cel mult 3 fotografii.
  • Fișa de înscriere se trimite în format electronic la adresa de e-mail iuliaheroiu@gmail.com și în plic. Înscrierea se face în perioada 19 martie – 30 martie 2018.
  • Pe verso, în colţul din dreapta jos, fiecare lucrare va avea lipită o etichetă cu numele şi prenumele elevului, clasa, şcoala, cadrul didactic îndrumător.
Numele şi prenumele elevului:

Clasa:

Şcoala:

Cadrul didactic îndrumător:

 

  1. c) Secțiunea III: ECO-TABLOU – Concurs de tablouri din materiale reciclate adresat cadrelor didactice (lucrări personale) – participare indirectă
  • Fiecare cadru didactic poate participa cu o lucrare proprie.
  • Tabloul trebuie să respecte dimensiunile unei coli A4 (30cm/21cm) și să fie confecționat numai din materiale reciclate.
  • În evaluarea tablourilor se va ține seama de următoarele criterii: utilizarea unor materiale reciclabile, refolosibile; originalitatea, aspectul estetic.
  • Lucrările care nu respectă materialele indicate vor fi descalificate.
  • Fișa de înscriere se trimite în format electronic la adresa de e-mail  georgi.presa@yahoo.ro  și ulterior, în plic, în format letric, împreună cu lucrările. Înscrierea se face în perioada 19 martie – 30 martie 2018.

 

  • Pe spatele tabloului se va lipi o etichetă, în colțul din dreapta jos, cu următoarele informații:
Numele şi prenumele cadrului didactic:

Şcoala:

Materialele reciclate folosite:

 

PRECIZĂRI PENTRU SECȚIUNILE I, II, III:

  • Fiecare cadru didactic poate participa cu maximum trei lucrări, la secțiunile adresate elevilor (I și/sau II).
  • Fiecare cadru didactic poate participa cu o singură lucrare proprie (tablou-eco), la secțiunea III.
  • Nu se înscriu mai multe cadre didactice din școală pe aceeași fișă.
  • Lucrările nu se returnează. Se vor organiza expoziții la şcoala organizatoare şi instituţiile partenere din oraş.

 

  • Expedierea lucrărilor se face prin poştă, în perioada 19 martie – 30 martie 2018 pe adresa:

Școala Gimnazială ,,Grigore Moisil” – Năvodari

Str. Plopilor Nr. 14

Loc. Năvodari

Jud. Constanţa

Cod 905 700

  • Plicul va conţine (pentru fiecare cadru didactic):
  • cel mult 3 tablouri, însoțite de fișa de înscriere (Anexa 2);
  • cel mult 3 fotografii, însoțite de fișa de înscriere (Anexa 3);
  • o lucrare proprie, însoțită de fișa de înscriere (Anexa 4);
  • acordul de parteneriat semnat şi ştampilat (unul pe școală), în două exemplare (unul dintre cele două exemplare va fi returnat odată cu diplomele);
  • un plic A4 autoadresat și timbrat corespunzător.
  • În acelaşi plic pot fi puse lucrări ale mai multor cadre didactice, de la aceeaşi şcoală sau din aceeaşi localitate.
  • Plicul poate fi adus și la secretariatul școlii de către cei care locuiesc în orașul Năvodari sau în localitățile din apropiere.

 

*Notă: La secțiunea IV, înscrierile se fac la adresa de e-mail margareta_brindus@yahoo.com . Nu se trimit fișele de înscriere pentru secțiunea IV în plic.

 

  1. d) Secţiunea IV: ECO – ŞTIINŢĂ, CULTURĂ ȘI ARTĂ – Concurs pe teme ecologice – adresat elevilor din clasele II-IV – etapa pe școală

Concursul se va desfăşura în fiecare şcoală înscrisă în proiect, pe 15 sau 16 martie 2018, la clasele a II-a, a III-a şi a IV-a.

  • Se va constitui o comisie de organizare și evaluare a concursului în fiecare școală participantă.
  • Școala inițiatoare va elabora subiectele de concurs, ținând cont de conţinuturile din programele şcolare în vigoare (Explorarea mediului/Științe ale naturii), dar vor fi abordate și cunoștințe de cultură generală/ecologică, specifice vârstei.
  • Proba de concurs va fi structurată pe trei părţi: partea Isubiecte tip-grilă; partea a II-acompletarea unor enunţuri lacunare; partea a III-arealizarea unor desene/afișe cu mesaje ecologice.
  • Echipa de proiect va elabora 2 variante cu subiecte de concurs.
  • În dimineaţa concursului se va extrage o variantă cu subiecte şi se va trimite responsabilului de proiect pe şcoală.
  • Timpul de lucru este de 60 de minute de la distribuirea probei de concurs.
  • Punctajul maxim este de 100 de puncte (conform baremului de notare). Se acordă 10 puncte din oficiu.
  • Comisia de evaluare va corecta lucrările și  va întocmi clasamentele, pe fiecare nivel.
  • Fiecare profesor/învățător poate înscrie cel mult 3 elevi, în perioada de înscriere, care vor participa la etapa următoare, faza județeană.
  • Fișele de înscriere pentru etapa județeană (Anexa 5) a concursului ECO – ŞTIINŢĂ, CULTURĂ ȘI ARTĂ vor fi trimise, în format electronic, la adresa de e-mail margareta_brindus@yahoo.com, în perioada 19 martie – 30 martie 2018.

 

  • Confirmarea de participare directă pentru secțiunea III se va face până la data de             13 aprilie 2018, specificând şi numărul de persoane participante (telefonic: 0763 643 831, prof. Brînduș Mirela Margareta sau prin mail: margareta_brindus@yahoo.com,).

 

  • Costurile deplasării pentru participarea directă vor fi suportate de către participanţi.

 

Vă rugăm să respectaţi data de confirmare!

 

  1. 3. Organizarea etapei județene în unitatea inițiatoare de proiect
  • Şcoala iniţiatoare organizează etapa județeană, în colaborare cu partenerii și școlile înscrise în concurs, în data de 21 aprilie 2018.

 

  1. a) Secţiunea I: ECO-TABLOU – Concurs de tablouri din materiale reciclate – adresat elevilor din clasele P-IV (participare indirectă) – etapa județeană

 

  • Se realizează o expoziţie cu produsele elevilor înscrise în concurs, în şcoala iniţiatoare, în perioada 11 aprilie – 21 aprilie 2018. Comisia specială de evaluare, formată din 7 membri (5 profesori, un elev şi un părinte), va juriza lucrările după criteriile stabilite în fişa de evaluare (aceleaşi criterii precizate pentru faza pe şcoală).
  • Fiecare lucrare va fi evaluată de către membrii juriului şi în funcţie de punctajul final se va stabili clasamentul pe clase (P, I, II, III, IV). Numărul de premii acordate nu poate depăși 30% din numărul participanților.
  • Diplomele vor fi expediate de către organizator pe parcursul lunii mai 2018.
  • Lucrările nu se înapoiază participanţilor la concurs.
  1. b) Secţiunea II: ECOVESTIMENTAȚIE – Concurs de costume ecologice fotografiate – clasele P-IV (participare indirectă) etapa județeană
  • Se realizează o expoziţie cu fotografiile costumelor ecologice înscrise în concurs, în şcoala iniţiatoare, în perioada 11 aprilie – 21 aprilie 2018.
  • Comisia specială de evaluare, formată din 7 membri (5 profesori, un elev şi un părinte), va juriza lucrările după criteriile stabilite în fişa de evaluare (aceleaşi criterii precizate pentru faza pe şcoală).
  • Fiecare lucrare va fi evaluată de către membrii juriului şi în funcţie de punctajul final se va stabili clasamentul pe clase (P, I, II, III, IV). Numărul de premii acordate nu poate depăși 30% din numărul participanților.
  • Diplomele vor fi expediate de către organizator pe parcursul lunii mai 2017.
  • Fotografiile nu se înapoiază participanţilor la concurs.
  1. c) Secțiunea III: ECO-TABLOU – Concurs de tablouri din materiale reciclate adresat cadrelor didactice (lucrări personale) – participare indirectă etapa județeană
  • Se realizează o expoziţie cu tablourile-eco înscrise în concurs, în şcoala iniţiatoare, în perioada 11 aprilie – 21 aprilie 2018.
  • Comisia specială de evaluare, formată din 7 membri (5 profesori, un elev şi un părinte), va juriza lucrările după criteriile stabilite în fişa de evaluare (aceleaşi criterii precizate pentru faza pe şcoală).
  • Fiecare lucrare va fi evaluată de către membrii juriului şi în funcţie de punctajul final se va stabili clasamentul și premiile. Numărul de premii acordate nu poate depăși 30% din numărul participanților.
  • Diplomele vor fi expediate de către organizator pe parcursul lunii mai 2017.
  1. d) Secţiunea IV: ECO-ŞTIINŢĂ, CULTURĂ ȘI ARTĂ – Concurs pe teme ecologice clasele II-IV (participare directă) – etapa județeană – 21 aprilie 2018
  • La această secţiune vor participa numai elevii care au fost înscriși în concurs, pe baza fișelor de înscriere (Anexa 4), de către profesorii/învățătorii îndrumători.
  • Școala inițiatoare va elabora două variante de subiecte, după structura precizată la etapa pe școală.
  • Comisia de organizare și desfășurare a concursului va fi stabilită în prealabil și va asigura materialele necesare. Profesorii/învățătorii care doresc să participe la organizarea concursului, în calitate de însoțitori/asistenți/evaluatori, își vor exprima intenția la adresa de e-mail margareta_brindus@yahoo.com, sau la numărul de telefon 0763 643 831.
  • Concurenţii vor fi primiţi şi repartizaţi în sălile de clasă din şcoală, conform programului.
  • Subiectele vor fi extrase cu o jumătate de oră înainte de concurs pentru a putea fi multiplicate. Acestea se vor distribui concurenților și se vor rezolva în timpul stabilit, sub supravegherea cadrelor didactice desemnate conform graficului de organizare şi desfăşurare a concursului.
  • Supraveghetorii au sarcina să verifice corectitudinea datelor de identificare ale concurenţilor şi să sigileze foile de concurs.
  • Timpul de lucru este de 60 de minute de la primirea fişei de concurs.
  • Punctajul maxim este de 100 de puncte (conform baremului de notare). Se acordă 10 puncte din oficiu.
  • Lucrările vor fi corectate de către membrii comisiei de evaluare, după baremul de notare stabilit.
  • Rezultatele vor fi afișate la ora stabilită în program. Nu se admit contestaţii.

Graficul de organizare şi desfăşurare

 a concursului ECO – ŞTIINŢĂ, CULTURĂ ȘI ARTĂ, 21 aprilie 2018:

Orele 830 – 900 – Primirea concurenţilor şi repartizarea în săli

Orele 900 – 1000 – Desfăşurarea concursului

Orele 1000 – 1030 – Pregătirea lucrărilor pentru corectare

Orele 1030 – 1230 – Corectarea lucrărilor

Orele 1230 – 1300 – Afişarea rezultatelor

Clasamentul general (pe clase):

Premiul I:  95 – 100 puncte

Premiul al II-lea:  90 – 94 puncte

Premiul al III-lea:  85 – 89 puncte

Menţiune: 80 – 84 puncte

Premierea concursurilor (pe secţiuni):

  • Diplome, premii și medalii pentru locurile I, II și III, diplome pentru mențiuni

*Pentru secțiunile I și II:

Se vor acorda premii/mențiuni pe secţiune şi categorie de vârstă. Numărul premiilor I, II, III şi menţiuni nu poate depăşi 30% din numărul de concurenţi pentru fiecare categorie de concurs.

*La secțiunea III:

Se vor acorda premii/mențiuni cadrelor didactice care au participat cu lucrare proprie.

*La secțiunea IV, premiile vor fi în funcție de clasamentul general stabilit.

  • Diplome de participare pentru ceilalți concurenţi
  • Diplome de participare pentru profesorii îndrumători
  • Diplomele personalizate vor fi expediate de către organizator pe parcursul lunii mai 2018, în cazul în care, din motive tehnice, nu se poate face premierea în aceeași zi a concursului.
  1. DISPOZIŢII FINALE

5.1. Prezentul regulament va fi respectat de către toţi participanţii la competiţie. În caz contrar, vor fi descalificaţi.

5.2. Cadrele didactice îndrumătoare/însoţitoare sunt direct răspunzătoare de respectarea Regulamentului competiţiei de către toţi concurenţii pe care îi coordonează.

ORGANIZATOR,

ŞCOALA GIMNAZIALĂ „GRIGORE MOISIL” – NĂVODARI

 

Director,                                            Coordonatori proiect,

prof. MANGRI ELENA LIGIA                    prof. Mangri Elena Ligia

prof. înv. primar Muscoi Georgeta

regulament Proiect Judetean RECICLAM CREATIV 2018

Apreciați pagina de Facebook
Facebook Pagelike Widget
© Școala Gimnazială "Grigore Moisil" - Năvodari - 2019. Toate drepturile rezervate. Creat de CCA
Temă de CPOThemes