„Mens sana in corpora sano” – Școala Gimnazială "Grigore Moisil" – Năvodari

„Mens sana in corpora sano”

ACTIVITATE ÎN CADRUL PROGRAMULUI

MENS SANA IN CORPORE SANO”

 

  1. Titlul activităţii: ”Acordarea primului ajutor”- Stil de viaţă sănătos/ Prezentări PPT/ Activităţi de acordare a primului ajutor
  2. Coordonatorul/rii activității: prof. înv. primar Mitu Vasilica, prof. înv. primar Gheorghiță Luminița
  3. Participanţi: 55 de elevi de la clasele a II-a B  și a II-a C, părinții elevilor, d-na asistentă Slăteanu Monica
  4. Descrierea activităţii:
  • În timpul derulării activității ,,Acordarea primului ajutor”, din data de 25 noiembrie 2015 copiii au vizionat un filmuleț de prezentare a Trusei medicale, având ca sarcină să deseneze ustensilele observate, după activitate. D-na asistentă a școlii Slăteanu Monica le-a prezentat copiilor diverse metode de acordare a primului ajutor în situații comune. Elevii au participat cu mult entuziasm la experimente, fiind pacienți ascultători. Mulți elevi au venit costumați cu halate, bonete și truse medicale de jucărie, dând dovadă de atracție spre lumea medicinei. Nădăjduim că unii dintre ei vor îmbrățișa meseria de asistent medical sau medic.
  • Copiii au fost dezinvolţi, s-au simţit bine, au răspuns pozitiv tuturor sarcinilor de învăţare şi au fost încântaţi de demonstrațiile d-nei asistente. Fiecare a dorit să-şi spună părerea şi să se facă remarcat, dovedind că a înţeles importanţa cunoașterii comportamentului în acordarea primului ajutor şi că îşi va schimba comportamentul în viitor.

 

,,Pacheţelul sănătos”

Cum s-a desfăşurat proiectul?

În timpul derulării proiectului ,,Pacheţelul sănătos” am încercat să lansez idei ingenioase, instructive şi amuzante pentru copii, aceştia putându-se distra şi, totodată, învăţa. Am descoperit universul plin de sinceritate, de spontaneitate şi de fantezie al copiilor prin activităţi diverse: discuţii pe marginea unor prezentări PPT (,,Zâna Alimentaţiei”, ,,Mânânc sănătos”, ,,Pacheţelul sănătos”), jocuri şi mişcare, activităţi de creaţie (modelaj din plastilină), desen (Fructele/ legumele preferate), interpretarea unor cântece (,,Fructele”, ,,Cântec cu legume”), activităţi de identificare şi sortare (,,Alimente sănătoase”, ,,Alimente nesănătoase”, Fructe şi legume”), concurs (,,Cel mai hazliu sandviş”), realizarea unui meniu sănătos pentru o săptămână etc.

Cum s-au distrat copiii?

Copiii au fost dezinvolţi, s-au simţit bine, au răspuns pozitiv tuturor sarcinilor de învăţare şi au fost încântaţi de ideile ingenioase de pregătire a gustării de la şcoală. Fiecare a dorit să-şi spună părerea şi să se facă remarcat, dovedind că a înţeles importanţa unei alimentaţii sănătoase şi că îşi va schimba comportamentul în viitor. Împreună am lansat sloganul:,,Mâncăm fără aditivi/ Suntem veseli, pozitivi!”

Care sunt rezultatele?

Elevii au conştientizat importanţa unei alimentaţii raţionale şi sănătoase. Trebuie să fie doar perseverenţi şi tot timpul informaţi în ceea ce priveşte consecinţele unei alimentaţii nesănătoase. Copiii vor transmite părinţilor cele învăţate, iar aceştia se vor strădui să fie mai atenţi în pregătirea pacheţelului ce urmează să fie servit la şcoală. Acesta trebuie să fie sănătos, proaspăt, hrănitor, rezistent la temperaturi crescute şi să nu fie niciodată la fel (alimentaţie diversificată). Activităţile de acest gen trebuie să continue pentru ca efectul dorit să fie cel scontat

Activitatea

DINȚIȘORUL BUCLUCAȘ.DINȚIȘORUL ARTIST.

  1. Cum s-a desfăşurat proiectul?

Elevii Şcolii Gimnaziale „Grigore Moisil” din Năvodari ,respectiv clasele ID, II A,IIB, II D, III B, IV A îndrumate de doamnele invatatoare Mirela Butacu, Marin Veronica, Luminita Gheorghita, Tanase Elena, Adam Diana, Holovici Stela  au organizat  activitatea de educaţie non-formală: „Dintișorul Buclucaș. Dintișorul artist”.
Activitatea a avut drept scop îmbunătăţirea stării de sănătate orală la un număr de 150 de școlari iar invitat special a fost d-na asistent medical, Maria Surugiu.

Activitatea s-a derulat pe doua planuri:

  1. conştientizarea importanţei igienei orale prin prezentarea unor filmulețe educative si sfaturi esențiale de către invitatul special.
  2. educaţie plastică – consolidarea cunoştinţelor dobândite prin realizarea unor desene reprezentative tematicii proiectului.
  1. Cum s-au distrat copiii?

Punctul esenţial al acestei activități l-a constituit  conştientizarea importanţei igienei orale:
-şcolarilor li s-a reamintit să se spele corect pe dinţişori după fiecare masă fiind ajutati de filmuletele prezentate cat si de mulajul  dintilor,  pe care au exersat periajul.
– şcolarii au primit informaţii despre importanţa vizitei periodice la stomatolog şi despre perceperea stomatologului ca un prieten, în scopul combaterii fricii de dentist.

Toate activităţile s-au desfăşurat într-o atmosferă de joc, veselie şi bună-dispoziţie. Activităţile au fost structurate asfel incât să fie atractive, amuzante şi cu pauze, pentru a nu obosi sau plictisi şcolarii.

 

  1. Care sunt rezultatele?

Înţelegerea rolului distructiv al acidului produs de resturile alimentare din gură, asupra smalţului dinţilor;  trezirea interesului pentru a manifesta o grijă permanentă pentru curaţenia dinţilor, care să se reflecte în scăderea apariţiei cariilor;  formarea deprinderii de a-şi peria singuri dinţii respectând igiena periuţei si tehnica de periaj.

Activitatea

Strategii de prim ajutor

 

  • Cum s-a desfășurat proiectul?

În cadrul acestui proiect, în calitate de profesori, am încercat să aplicăm principiul “Docere et delectare”. Astfel, îmbinând utilul cu plăcutul, am creat un cadru propice însușirii și aplicării practice a strategiilor de prim ajutor, în cazuri reale de viață. Proiectul a început cu o prezentare power point, PPS realizat de dna. Prof. Staciu Diana, pe care elevii l-au prezentat colegilor lor. Apoi, la invitația dnei. prof. Bodeanu Elena, dna. dr. Ciocea Laura și asistenta Flăteanu Monica i-au instruit pe elevi prin aplicații și demonstrații practice. După aceea, elevii au fost împărțiți în grupe și au completat un chestionar elaborat de dna. Prof. Stanciu Diana, demonstrând că și-au însușit noțiunile prezentate. Elevii s-au distrat copios prin aplicația practică-joc de rol-“Echipa SMURD în acțiune”, unde au trebuit să aplice practic ceea ce au învățat în cadrul proiectului.

  • Cum s-au distrat copiii?

Copiii s-au distrat învățând lucruri cu aplicabilitate practică în viața reală și punîndu-se atât în locul accidentatului, cât și al celui care acordă primul ajutor, mai ales în cadrul aplicației practice-joc de rol-“Echipa SMURD în acțiune”.

  • Care sunt rezultatele?

Copiii au învățat cum să reacționeze concret, în cazuri reale de viață, care necessită acordarea primului ajutor. Astfel au devenit mai responsabili cu sine înșiși și cu ceilalți și vor aplica cu siguranță cele învățate în viitor.

Apreciați pagina de Facebook
Facebook Pagelike Widget
© Școala Gimnazială "Grigore Moisil" - Năvodari - 2019. Toate drepturile rezervate. Creat de CCA
Temă de CPOThemes