ÎNSCRIERE CLASA PREGĂTITOARE 2019-2020 – Școala Gimnazială "Grigore Moisil" – Năvodari

ÎNSCRIERE CLASA PREGĂTITOARE 2019-2020

PENTRU ANUL ȘCOLAR 2019-2020

 

 

         PROGRAMUL

DE COMPLETARE A CERERILOR TIP DE ÎNSCRIERE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR

AN ȘCOLAR 2019/ 2020

LUNI-VINERI -08:00-18:00 

Înscrierea începe în data de

4 martie 2019

 

ACTE ÎNSCRIERI  CLASA PREGĂTITOARE ȘI ARONDĂRI

CLICK AICI:  Clasa pregătitoare

https://www.edu.ro/sites/default/files/fisiere%20articole/Metodologie_%20inscriere_%20invatamant%20primar_%202019.pdf

https://www.facebook.com/Scoala-Grigore-Moisil-Navodari-286200281429203/


 

         PROGRAMUL

DE COMPLETARE A CERERILOR TIP DE ÎNSCRIERE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR

AN ȘCOLAR 2018-2019

 

PRIMA ETAPĂ-8 MARTIE26 MARTIE 2018 

LUNI-VINERI -08:00-18:00 

A DOUA ETAPĂ-12 APRILIE– 18 APRILIE  2018  

LUNI-VINERI -08:00-18:00

 

ACTE ÎNSCRIERI  CLASA PREGĂTITOARE

 

  • COPIE  CERTIFICAT  NAȘTERE COPIL
  • COPII BULETINE  PĂRINȚI 
  • EVIDENȚA VACCINĂRILOR DE LA MEDICUL DE FAMILIE 

http://www.isjcta.ro/category/inscriere-invatamant-primar/calendarul-inscrierii/

http://www.edu.ro/inscriere-invatamant-primar

CINE SE POATE ÎNSCRIE ÎN CLASA PREGĂTITOARE?

  • Copiii care împlinesc vârsta de 6 ani până la 31 august 2018, inclusiv.
  • La solicitarea părinţilor, copiii care împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2018, inclusiv, dacă evaluarea dezvoltării psihosomatice atestă pregătirea pentru parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare.
  • CARE SUNT ACTELE NECESARE PENTRU ÎNSCRIERE?

    • Cerere-tip de înscriere
    • Copie şi original după actul de identitate al părintelui/tutorelui legal; părinții divorțați depun la înscriere și hotărârea judecătorească definitivă din care rezultă modul în care se exercită autoritatea părintească și unde a fost stabilită locuința minorului
    • Copie şi original al certificatului de naştere al copilului
    • Copie a documentului care atestă dezvoltarea psihosomatică corespunzătoare pentru parcurgerea clasei pregătitoare (acolo unde este cazul).
    • Alte documente care să ateste îndeplinirea criteriilor generale şi/sau specifice (acolo unde este cazul).

CE TIP DE ACTIVITĂŢI SE VOR DESFĂŞURA LA CLASA PREGĂTITOARE?

  • Copiii îşi vor dezvolta capacitatea de a comunica, vor stabili sau consolida primele contacte cu lumea numerelor şi a literelor, vor învăţa să observe mediul înconjurător şi să interacţioneze cu ceilalţi copii, prin jocuri didactice, activităţi în echipă, activităţi de descoperire, prin desen sau muzică.
  • Clasa pregătitoare este un timp de acomodare a copilului cu viața școlii, care să-i permită o bună adaptare la programul și cerințele specifice acestui mediu.
  • În clasa pregătitoare, copilul este încurajat să capete încredere în forţele proprii, să-și sporească stima de sine, iniţiativa şi dorinţa de reuşită.
  • Exersarea deprinderilor şi capacităţilor motrice este o ţintă importantă, prin participarea copiilor la activităţi de dezvoltare motrică, dar şi la alte activităţi de mişcare în asociere cu muzica (prin intermediul Educaţiei fizice şi a disciplinei Muzică şi mişcare).

Metodologia de înscriere în învățământul primar 2018-2019

 Ordinul ministrului Educației Naționale nr. 3.242/23.02.2018 pentru aprobarea Calendarului și a Metodologiei de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2018-2019

http://www.isjcta.ro/category/inscriere-invatamant-primar/metodologia-de-inscriere/

Conform metodologiei în vigoare:

Cap. II. Condiţii de înscriere

în învăţământul primar

Art 5. – (1) Părinţii, ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2018 inclusiv, au obligaţia de a înscrie copiii în învăţământul primar în clasa pregătitoare, în conformitate cu prevederile legii şi ale prezentei metodologii.
(2) Inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ au obligaţia de a asigura permanent informarea şi consilierea părinţilor referitor la prevederile legii prezentei metodologii în ceea ce priveşte înscrierea copiilor în învățământul primar. Directorul unităţii de învăţământ desemnează persoana/persoanele, în funcţie de numărul de clase, care răspunde/răspund la întrebările/solicitările părinţilor. Persoanele desemnate au obligaţia de a cunoaşte aceste prevederi, precum şi opţiunile pe care le au părinţii privind alegerea unităţii de învăţământ în care îşi pot înscrie copiii şi trebuie să poată oferi detalii referitoare la conţinutul activităţilor educaţionale care se desfăşoară în clasa pregătitoare, la abordarea didactică, la organizarea programului şcolar etc. Consilierea se face având în vedere, cu prioritate, interesul educaţional al copilului.

3) Inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ, cu sprijinul organizaţiilor nonguvernamentale şi instituţiile administraţiei locale, desfăşoară campanii de mediatizare a procesului de înscriere în învăţământul primar a copiilor care provin din medii defavorizate, ai căror părinţi au un acces redus la informaţii, aflaţi în dificultate (copii lăsaţi în grija rudelor, copii care locuiesc în zone izolate sau care provin din familii sărace, copii romi etc.)

Art. 6. – (1) Părinţii/ tutorii/ împuterniciţii legali ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2018 inclusiv, pot să-şi înscrie copiii în învăţământul primar în clasa pregătitoare, dacă dezvoltarea lor psihosomatică este corespunzătoare.

  • înscrierea copiilor menţionaţi la alin. (1) în clasa pregătitoare se face la solicitarea scrisă a părinţilor/tutorilor/împuterniciţilor legali, dacă evaluarea dezvoltării psihosomatice a acestora, făcută de specialişti, atestă pregătirea copiilor pentru parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare.
  • Părinţii copiilor care împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2018 inclusiv, care nu optează pentru înscrierea copiilor în clasa pregătitoare în anul şcolar 2018-2019, sau ai celor pentru care evaluarea menţionată la alin. (2) arată că dezvoltarea psihosomatică nu poate asigura parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare îşi înscriu copiii Ia grădiniţă, în grupa mare.
  • în cazul în care există solicitări de înscriere în clasa pregătitoare a copiilor care împlinesc 6 ani după data de 31 decembrie 2018, inspectoratele şcolare/unităţile de învăţământ consiliază părinţii privind nevoia de a lua decizii în interesul educaţional al copilului şi informează că solicitarea nu poate fi soluţionată decât în urma evaluării dezvoltării psihosomatice care să ateste pregătirea copilului pentru parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare. în cazul în care rezultatul evaluării arată că dezvoltarea psihosomatică nu poate asigura parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare, copiii sunt înscrişi în grupa mare din învăţământul preşcolar. Rezultatul evaluării nu poate fi contestat.
  1. Art. 7. – (1) Evaluarea dezvoltării psihosomatice a copiilor, menţionată la art. 6 alin. (2), se efectuează sub coordonarea Centrului judeţean de resurse şi asistenţă educaţională CJRAE în perioada prevăzută de calendarul înscrierii în clasa pregătitoare
  2. In evaluarea dezvoltării psihosomatice a copiilor este implicat personalul de specialitate al CJRAE/CMBRAE, personal de specialitate din alte instituţii/unităţi, precum şi medici şcolari sau medici de familie, acolo unde este necesar.
  3. Comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de înscriere a copiilor în învăţământul primar, denumită în continuare comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti, poate decide organizarea evaluării dezvoltării psihosomatice a copiilor atât la sediul CJRAE/CMBRAE, cât şi în diferite zone ale judeţului/municipiului Bucureşti, cu prioritate în grădiniţe, pentru a facilita accesul părinţilor şi al copiilor la această evaluare.
  4. Părinţii copiilor menţionaţi la art. 6 alin. (1) şi (4) depun la CJRAE/CMBRAE o cerere tip în care solicită evaluarea dezvoltării psihosomatice a copilului. In situaţia în care comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti decide organizarea evaluării dezvoltării psihosomatice a copiilor şi în alte zone ale judeţului/municipiului Bucureşti, conform alin. (3), depunerea cererilor se poate face şi la sediul unităţilor/instituţiilor în care se realizează evaluarea.
  5. Perioada de desfăşurare a evaluării dezvoltării psihosomatice, precum şi adresele unităţilor/instituţiilor la care se desfăşoară evaluarea sunt stabilite de comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti şi sunt afişate la toate unităţile de învăţământ şi pe site-ul inspectoratului şcolar. Activitatea de evaluare a dezvoltării psihosomatice va fi planificată în intervalul orar 10,00-18,00, astfel încât programul de desfăşurare să sprijine accesul părinţilor la serviciile de evaluare.
  6. La încheierea evaluării dezvoltării psihosomatice a fiecărui copil, rezultatul evaluării este comunicat, în scris, părintelui care a solicitat evaluarea. Rezultatul evaluării nu poate fi contestat.
  7. Rezultatul evaluărilor dezvoltării psihosomatice a copiilor din judeţ/municipiul Bucureşti este înscris într-un proces-verbal, semnat de specialiştii care au efectuat evaluarea. CJRAE/CMBRAE transmite procesul-verbal comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti, care asigură păstrarea sa la dosarul comisiei.

Art. 8. – In învăţământul special şi în învăţământul special integrat cu clasa/ grupa pot fi înscrişi copii care împlinesc vârsta de 8 ani până la data începerii anului şcolar. La solicitarea scrisă a părinţilor, pot fi înscrişi în clasa pregătitoare şi copii cu cerinţe educaţionale speciale cu vârste cuprinse între 6 şi 8 ani la data începerii anului şcolar.

Criterii generale:

  • existenta unui certificat medical de incadrare in grad de handicap a copilului;
  • existenta unui document care dovedeste ca este orfan de ambii parinti. Situatia copilului care provine de la o casa de copii/un centru de plasament/plasament familial se asimileaza situatiei copilului orfan de ambii parinti;
  • existenta unui document care dovedeste ca este orfan de un singur parinte;
  • existenta unui frate/a unei surori inmatriculat/inmatriculate in unitatea de invatamant respectiva

Criterii specifice:

  • sunt aplicate dupa criteriile generale si numai daca acestea nu reusesc sa faca departajarea intre copii
  • sunt elaborate de catre fiecare scoala in parte, dar sunt aplicate pe baza unor documente doveditoare, prezentate de catre parinti/tutori legali si nu pot fi discriminatorii .

 ȘCOALA GIMNAZIALA ‘GRIGORE MOISIL’ NĂVODARI  

 -CIRCUMSCRIPȚII 

circumsriptii-1

circumsriptii


Evaluare psihosomatică 2018-2019

Conform Calendarului înscrierii în învățământul primar în anul școlar 2018-2019 aprobat prin OMEN nr.3242/23.02.2018, evaluarea preșcolarilor se va realiza în perioada 1 – 23 martie 2018.

Copiii, însoțiți obligatoriu de părinți/tutori legali, se pot prezenta la oricare dintre centrele stabilite.

Pentru centrul de evaluare CJRAE Constanța, părinții pot face programare pentru realizarea evaluării copiilor la numărul de telefon 0341.451.783, în intervalul orar 10.00-18.00

În vederea realizării evaluării copiilor, părinții/tutorii legali vor prezenta la evaluare următoarele acte:

  • adeverință de la medicul de familie/pediatru prin care se atestă că preșcolarul este ,,clinic sănătos”/,,apt pentru școală” (va fi prezentată comisiei de evaluare) sau certificat de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap (acolo unde este cazul);
  • certificatul de naștere al copilului în original/copie;
  • actul de identitate al părintelui/tutorelui legal.

Evaluarea copilului se va realiza în prezența părintelui/tutorelui legal care îl însoțește.

Rezultatul evaluării psihosomatice va fi comunicat în scris în aceeași zi părintelui/tutorelui legal care a solicitat evaluarea.

Rezultatul evaluării nu poate fi contestat.

Informații suplimentare pe site CJRAE


CENTRUL DE EVALUARE PSIHOSOMATICĂ

ŞCOALA GIMNAZIALĂ „GRIGORE MOISIL” 2018

Şcoala Gimnazială „Grigore Moisil” Năvodari NĂVODARI Strada Plopilor, Nr. 14

 EVALUATORI:   

prof.psiholog, AGAPE ANA-MARIA , tel. 0732360433
prof.psiholog, GROSU GEORGIANA, tel.0724778458
Luni 10-18
Marţi 10-18
Miercuri 10-18
Joi 10-18


CENTRUL DE EVALUARE PSIHOSOMATICĂ
ŞCOALA GIMNAZIALĂ „GRIGORE MOISIL”2017

ACŢIUNEA DESFĂŞURATĂ:

Evaluarea copiilor preşcolari pentru înscrierea în învăţământul primar pentru anul şcolar 2017-2018, ordinul MEN nr. 3247/14.02.2017

PERIOADA: 22 februarie – 14 martie 2017 (cu excepţia zilelor nelucrătoare)

PROGRAM: 10.00-18.00

EVALUATORI: Prof. psiholog Morcan Anca

Prof. psiholog Grosu Georgiana

Prof. logoped Cîlcic Mioara

TEL.0726 208 538

psihosomaticul si nr. locuri

 

CRITERII SPECIFICE DE DEPARTAJARE

PRIVIND ÎNSCRIEREA LA CLASA PREGĂTITOARE

ȘI CLASA I

AN ȘCOLAR 2016-2017

 

  • Are un părinte sau rudă de gradul I care lucrează în unitatea de învățământ.
  • Copilul locuiește cu bunicii care au domiciliul în circumscripția școlii/locul de munca.
  • Cel puțin unul dintre părinți a absolvit unitatea de învățământ la care se solicită înscriere.
  • Locul de munca al părinților în apropierea unității școlare.

 

 Director,

Prof. Mangri Ligia

 

Arondare_NAVODARI-2016-2017

 SCOALA GIMNAZIALA ‘GRIGORE MOISIL’ NAVODARI    -CIRCUMSCRIPTIE

(NAVODARI/NAVODARI/STR.PLOPILOR

NR.14/0735.565007/0241.760600

/gmoisil@isjcta.ro/PRE/PRI/GIM)

Meduzei – 12 Est; 13 Est; 14 Est

Albatros – 15 Est; 16 Est; 17 Est; 18 Est; 19 Est

Albinelor – A1a; A1b; A2a; A2b; A2c; A2d; 20 Est; 30 Est; 31 Est; 32 Est; B1; B2.

Brotăceilor – 25 Est; 26 ESt; 27 Est; 28 Est

Delfinului – 23 Est; 24 Est; 25 Est; 26 Est; 27 Est; 28 Est; 29 Est

Pescarilor – case de la nr. 45 pâna la nr. 76; Bl. 37 Est

Nuferilor – 34 Est; 35 Est; 36 Est; Bl. A-G

Egretei – 16 Est

Taşaul – T1A; T1B; T2B

Crăiţei – case

Daliei – case

Bujorului – case Garofitei – case Viorelei – case Ceferistului – case Rozelor – case Locomotivei – case Apusului – case Eternităţii – case Prelungirea Recoltei – case Sibioarei – case Plopilor – case de la nr. 1 la 156 Tractorului – case Intrarea Plopilor – case Macului – case Linistii – case Recoltei – case Corbului- case Lanului – case Lacului – case Gliei – case Labirint – case Rasaritului – case Teilor – case Primaverii – case Depozitul

Criterii de departajare 2016-2017

Centre-evaluare-psihosomatica-inscriere-2016-2017

Apreciați pagina de Facebook
Facebook Pagelike Widget
© Școala Gimnazială "Grigore Moisil" - Năvodari - 2019. Toate drepturile rezervate. Creat de CCA
Temă de CPOThemes