,,Pacheţelul sănătos”

Cum s-a desfăşurat proiectul?

În timpul derulării proiectului ,,Pacheţelul sănătos” am încercat să lansez idei ingenioase, instructive şi amuzante pentru copii, aceştia putându-se distra şi, totodată, învăţa. Am descoperit universul plin de sinceritate, de spontaneitate şi de fantezie al copiilor prin activităţi diverse: discuţii pe marginea unor prezentări PPT (,,Zâna Alimentaţiei”, ,,Mânânc sănătos”, ,,Pacheţelul sănătos”), jocuri şi mişcare, activităţi de creaţie (modelaj din plastilină), desen (Fructele/ legumele preferate), interpretarea unor cântece (,,Fructele”, ,,Cântec cu legume”), activităţi de identificare şi sortare (,,Alimente sănătoase”, ,,Alimente nesănătoase”, Fructe şi legume”), concurs (,,Cel mai hazliu sandviş”), realizarea unui meniu sănătos pentru o săptămână etc.

Cum s-au distrat copiii?

Copiii au fost dezinvolţi, s-au simţit bine, au răspuns pozitiv tuturor sarcinilor de învăţare şi au fost încântaţi de ideile ingenioase de pregătire a gustării de la şcoală. Fiecare a dorit să-şi spună părerea şi să se facă remarcat, dovedind că a înţeles importanţa unei alimentaţii sănătoase şi că îşi va schimba comportamentul în viitor. Împreună am lansat sloganul: ,,Mâncăm fără aditivi/ Suntem veseli, pozitivi!”

Care sunt rezultatele?

Elevii au conştientizat importanţa unei alimentaţii raţionale şi sănătoase. Trebuie să fie doar perseverenţi şi tot timpul informaţi în ceea ce priveşte consecinţele unei alimentaţii nesănătoase. Copiii vor transmite părinţilor cele învăţate, iar aceştia se vor strădui să fie mai atenţi în pregătirea pacheţelului ce urmează să fie servit la şcoală. Acesta trebuie să fie sănătos, proaspăt, hrănitor, rezistent la temperaturi crescute şi să nu fie niciodată la fel (alimentaţie diversificată). Activităţile de acest gen trebuie să continue pentru ca efectul dorit să fie cel scontat

 

Activitatea DINȚIȘORUL BUCLUCAȘ.DINȚIȘORUL ARTIST.

  1. Cum s-a desfăşurat proiectul?

Elevii Şcolii Gimnaziale „Grigore Moisil” din Năvodari ,respectiv clasele ID, II A,IIB, II D, III B, IV A îndrumate de doamnele invatatoare Mirela Butacu, Marin Veronica, Luminita Gheorghita, Tanase Elena, Adam Diana, Holovici Stela  au organizat  activitatea de educaţie non-formală: „Dintișorul Buclucaș. Dintișorul artist”.
Activitatea a avut drept scop îmbunătăţirea stării de sănătate orală la un număr de 150 de școlari iar invitat special a fost d-na asistent medical, Maria Surugiu.

Activitatea s-a derulat pe doua planuri:

  1. conştientizarea importanţei igienei orale prin prezentarea unor filmulețe educative si sfaturi esențiale de către invitatul special.
  2. educaţie plastică – consolidarea cunoştinţelor dobândite prin realizarea unor desene reprezentative tematicii proiectului.
  1. Cum s-au distrat copiii?

Punctul esenţial al acestei activități l-a constituit  conştientizarea importanţei igienei orale:
-şcolarilor li s-a reamintit să se spele corect pe dinţişori după fiecare masă fiind ajutati de filmuletele prezentate cat si de mulajul  dintilor,  pe care au exersat periajul.
– şcolarii au primit informaţii despre importanţa vizitei periodice la stomatolog şi despre perceperea stomatologului ca un prieten, în scopul combaterii fricii de dentist.

Toate activităţile s-au desfăşurat într-o atmosferă de joc, veselie şi bună-dispoziţie. Activităţile au fost structurate asfel incât să fie atractive, amuzante şi cu pauze, pentru a nu obosi sau plictisi şcolarii.

  1. Care sunt rezultatele?

Înţelegerea rolului distructiv al acidului produs de resturile alimentare din gură, asupra smalţului dinţilor;  trezirea interesului pentru a manifesta o grijă permanentă pentru curaţenia dinţilor, care să se reflecte în scăderea apariţiei cariilor;  formarea deprinderii de a-şi peria singuri dinţii respectând igiena periuţei si tehnica de periaj.

 

Strategii de prim ajutor

  • Cum s-a desfășurat proiectul?

În cadrul acestui proiect, în calitate de profesori, am încercat să aplicăm principiul “Docere et delectare”. Astfel, îmbinând utilul cu plăcutul, am creat un cadru propice însușirii și aplicării practice a strategiilor de prim ajutor, în cazuri reale de viață. Proiectul a început cu o prezentare power point, PPS realizat de dna. Prof. Staciu Diana, pe care elevii l-au prezentat colegilor lor. Apoi, la invitația dnei. prof. Bodeanu Elena, dna. dr. Ciocea Laura și asistenta Flăteanu Monica i-au instruit pe elevi prin aplicații și demonstrații practice. După aceea, elevii au fost împărțiți în grupe și au completat un chestionar elaborat de dna. Prof. Stanciu Diana, demonstrând că și-au însușit noțiunile prezentate. Elevii s-au distrat copios prin aplicația practică-joc de rol-“Echipa SMURD în acțiune”, unde au trebuit să aplice practic ceea ce au învățat în cadrul proiectului.

  • Cum s-au distrat copiii?

Copiii s-au distrat învățând lucruri cu aplicabilitate practică în viața reală și punîndu-se atât în locul accidentatului, cât și al celui care acordă primul ajutor, mai ales în cadrul aplicației practice-joc de rol-“Echipa SMURD în acțiune”.

  • Care sunt rezultatele?

Copiii au învățat cum să reacționeze concret, în cazuri reale de viață, care necessită acordarea primului ajutor. Astfel au devenit mai responsabili cu sine înșiși și cu ceilalți și vor aplica cu siguranță cele învățate în viitor.

 

Activitatea I: Sărbătoarea Sfintei Cuvioase Parascheva (clasa a IV a E)

  1. Cum s-a desfăşurat proiectul?

Activitatea s-a desfăşurat în Amfiteatrul Unității şcolare, având ca invitat un preot care a expus pe larg viaţa şi minunile Sfintei Cuvioase Parascheva de la Iaşi. In timpul prezentării cronologice a evenimentelor, au rulat o serie de imagini special alese ce au realizat o călătorie virtuală la locul de cinstire al sfintelor moaşte. De asemenea, în surdină, a fost audiat şi Acatistul Sfintei, care a transmis o emoţie mai mare elevilor participanţi.

  1. Cum s-au distrat copiii?

Elevii au privit activitatea ca un popas în curtea Catedralei Mitropolitane din Iaşi. Aşadar, pelerinajul imaginar a fost împlinit o dată cu vizionarea imaginilor cu racla ce adăposteşte sfintele moaşte. Elementul surpriză a constat în momentul în care au avut de completat un rebus pe tabla magnetică, cu ajutorul videoproiectorului, şi, de asemenea, de completat răspunsul a patru ghicitori. Finalitatea activității a constat în reconstituirea chipului Sfintei Cuvioase Parascheva, prin intermediul jocului „Din bucăţele”. Rapiditatea şi corectitudinea executării sarcinilor au alimentat bucuria copiilor.

  1. Care sunt rezultatele?

Prin expunerea materialului didactic cu ajutorul imaginilor, prin povestirea vieţii Sfintei Cuvioase Parascheva prin intermediul vorbelor blânde ale preotului, prin călătoria „virtuală” la Iaşi şi jocurile realizate, elevii au dobândit cunoştinţe noi, importanţa cinstirii sfinţilor în comunitatea locala şi scopul pelerinajului, în general.

Activitatea II: Merinde cotidiene pentru suflet – Vizită informativă

  1. Cum s-a desfăşurat proiectul?

Elevii Şcolii Gimnaziale „Grigore Moisil” din Năvodari au vizitat Biserica Parohială Ortodoxă cu hramul „Sfânta Cuvioasă Parascheva”, însoţiţi de profesorul de educaţie tehnologică şi de profesorul de religie care a prezentat succint câteva aspecte din viaţa comunităţii: activităţile în domeniul religios, cultural sau social, care sunt în măsură de a da imaginea unei comunităţi omogene din oraşul de la mare.

  1. Cum s-au distrat copiii?

Punctul esenţial al acestei vizite l-a constituit prezentarea spiritualităţii ortodoxe româneşti, în aspectele ei majore, strâns legată de marile sărbători religioase şi evenimentele esenţiale din viaţa omului, precum botezul, cununia, înmormântarea etc.. Întrebările formulate de elevi au rămas fără ecou, deoarece prin referinţele istorico-religioase, culturale şi tradiţionale şi prin intermediul pildelor şi a istorioarelor religioase, s-au creionat imagini complexe ale spiritualităţii ortodoxe româneşti.

  1. Care sunt rezultatele?

Vizita a oferit elevilor o privire de ansamblu a prezenţei lui Hristos în viaţa comunităţii locale, dar şi personală, precum a fost şi un eficient mijloc de întărire a sentimentului apartenenţei la un popor valoros din punct de vedere religios, cultural şi social, dezvoltând o educaţie spirituală înaltă dar şi o educaţie morală durabilă.

 

Dragi colegi,

Suntem aici impreuna toti cei care in aceasta dimineata am surprins prin fotografii AUTENTICUL DIN ESTETICA URBANA A ORASULUI NAVODARI.

In  continuare  vom viziona toate fotografiile  realizate  de  noi,  elevii  Scolii Gimnaziale Grigore  Moisil  din  Navodari de prin toate locurile pe unde am ales ca sa culegem aceste materiale.

  1. Iata Geamia !

-lacas  de  cult  ce  apartine  etniei  musulmane

-orasul  nostru  sta  drept  marturie  a  stapanirii  otomane  in  Dobrogea  din  perioada  1419-1484  iar ocupatia  traditionala  era  pescuitul. Iata si o locuinta cu arhitectura specific  musulmana !

  1. Urmatoarea fotografie  este Biserica  lipoveneasca  !

-lacas  de  cult  ce  apartine rusilor  lipoveni  de  la  noi  din  oras

  • cladirea  este  reprezentativa  in  arhitectura  orasului  Navodari  care  este  mentionat  de  catre  geograful  Constantin  Bratescu  in  anul  1922  ca  fiind  un  sat  curat  lipovenesc  de  pescari  cu  numele  de  Carachioi  adica  Satul  Negru.
  1. Piata de  Peste

-Aceasta  constructie  fotografiata  de  noi, are  forma  de  peste si consideram  ca  este  autentica   pentru  istoricul  orasului  nostru  care  la  origine  a  fost  sat  de  pescari. In completarea acestei idei am fotografiat si statuia pescarului aflat intr-o barca, cu navodul in maini, care este amplasata in centrl orasului.

  1. Coloanele romane din imagine atesta faptul ca Dobrogea a facut parte din teritoriile stapanite de romani (respectiv provincial Moesia Inferior) demonstrand originea latina a majoritatii locuitorilor tinutului dintre Dunare si Mare.

Consideram ca ne-am atins telul in aceasta activitate la care am participat cu drag si cu entuziasm : sa dovedim prin imagini autenticul in arhitectura orasului nostru romanesc, fost sat de pescari locuit de oameni din diverse etnii intr-o perfecta armonie!