PROF.MITU VASILICA

Ziua recoltei in ritmul muzicii tradiționale românești!

Grupul vocal al Școlii Gimnaziale Grigore Moisil, Năvodari ”Fetele din Năvodari”, coordonat de prof.înv.primar Vasilica Mitu a încântat auzul locuitorilor din oraș care au trecut pragul târgului de legume și fructe organizat în ziua de 26 septembrie 2015, pe Stadionul Flacăra. Cântece tradiționale din zona Dobrogei, dar și din celelalte zone ale țării au fost interpretate de grupul vocal și solistele Lepădatu Denisa și Roșca Ruxandra, acompaniate la orgă de Ciobotaru Bogdan, un elev deosebit de talentat.

 

PROF. CAMELIA ZANFIR

Dragi colegi,

Suntem aici impreuna toti cei care in aceasta dimineata am surprins prin fotografii AUTENTICUL DIN ESTETICA URBANA A ORASULUI NAVODARI.

In  continuare  vom viziona toate fotografiile  realizate  de  noi,  elevii  Scolii Gimnaziale Grigore  Moisil  din  Navodari de prin toate locurile pe unde am ales ca sa culegem aceste materiale.

  1. Iata Geamia !

-lacas  de  cult  ce  apartine  etniei  musulmane

-orasul  nostru  sta  drept  marturie  a  stapanirii  otomane  in  Dobrogea  din  perioada  1419-1484  iar ocupatia  traditionala  era  pescuitul. Iata si o locuinta cu arhitectura specific  musulmana !

  1. Urmatoarea fotografie  este Biserica  lipoveneasca  !

-lacas  de  cult  ce  apartine rusilor  lipoveni  de  la  noi  din  oras

  • cladirea  este  reprezentativa  in  arhitectura  orasului  Navodari  care  este  mentionat  de  catre  geograful  Constantin  Bratescu  in  anul  1922  ca  fiind  un  sat  curat  lipovenesc  de  pescari  cu  numele  de  Carachioi  adica  Satul  Negru.
  1. Piata de  Peste

-Aceasta  constructie  fotografiata  de  noi, are  forma  de  peste si consideram  ca  este  autentica   pentru  istoricul  orasului  nostru  care  la  origine  a  fost  sat  de  pescari. In completarea acestei idei am fotografiat si statuia pescarului aflat intr-o barca, cu navodul in maini, care este amplasata in centrl orasului.

  1. Coloanele romane din imagine atesta faptul ca Dobrogea a facut parte din teritoriile stapanite de romani (respectiv provincial Moesia Inferior) demonstrand originea latina a majoritatii locuitorilor tinutului dintre Dunare si Mare.

Consideram ca ne-am atins telul in aceasta activitate la care am participat cu drag si cu entuziasm : sa dovedim prin imagini autenticul in arhitectura orasului nostru romanesc, fost sat de pescari locuit de oameni din diverse etnii intr-o perfecta armonie!

 

 PROF. DAVID CORNELIA

Activitatea „Micii creatori de modă”

Coordonator – prof. David Cornelia

Prof. colaboratori: Roadideal Elena, Stanciu Diana, Egor Adina și Mădan Florentina

Activitatea a implicat un număr de 22 de elevi din clasa a VII-a B, 15 elevi din clasa a VIII-a D, 5 elevi din clasa a VIII-a C și 5 elevi din clasa a V-a C

  1. Cum s-a desfășurat proiectul?

Povestește despre lucrurile pe care crezi că le-ai făcut diferit față de ceilalți participanți la proiect, care a fost strategia ta pentru a transforma activitatea în ceva distractiv pentru copii. Nu intra în detalii.

Elevii au adus la școală diverse articole de îmbrăcăminte pe care nu le mai foloseau, ace de cusut, foarfece, nasturi, paiete, fermoare, role de panglică, șireturi, capse, frunze, saci menajeri, role de ceolofan, etc. Ajutându-se de aceste materiale, ei au încercat să schimbe utilitatea articolelor de îmbrăcăminte. Astfel, dintr-o pereche de blugi lungi mai vechi s-au confecționat o pereche de pantaloni scurți și o poșetă; dintr-o bluză cu mânecă lungă s-a obținut un tricou și o pereche de jambiere pentru un costum sportiv; dintr-un sac de gunoi s-a făcut o rochie neagră împodobită cu flori din hârtie creponată etc. Articolele rezultate au fost prezentate de către elevi în amfiteatrul școlii sub forma unei prezentări de modă, lucru care i-a încântat nespus, mai ales că fiecare și-a prezentat creația și modul de realizare a acesteia.

  1. Cum s-au distrat copiii?

Cum li s-a părut activitatea și cum s-au comportat în timpul ei. Au spus ceva, au făcut ceva deosebit.

Unii elevi au fost la început reticenți, spunând că ei nu au cusut niciodată sau că pur și simplu nu -și pot imagina cum vor reuși ei să obțină ceva diferit și atrăgător în același timp. Ulterior, prin încurajările profesorilor, fiind ajutați de aceștia, primind încurajările colegilor, au rezultat produse de care aceștia au devenit mândri. Elevii clasei a V-a au schițat ținute pe care au spus că le vor materializa dacă vor ajunge designeri vestimentari.

  1. Care sunt rezultatele?

Ce au învățat copiii și dacă îi va determina să se comporte diferit în viitor când se vor întâlni cu un subiect similar.

În urma acestei activități au rezultat articole vestimentare inedite, purtabile, diferite de cele inițiale. Copiii au învățat mai multe lucruri: unii au învățat să coasă, alții au învățat să asorteze ținute, alții au învățat să croiască, iar în final, toți au învățat că, pe viitor, lucrurilor vechi le pot schimba utilitatea și de aceea este bine uneori să nu le arunce.

 

PROF.IULIA HEROIU

  1. CUM S-A DESFĂŞURAT ACTIVITATEA ?
Joi, 22 octombrie 2015, la ora 12.30, în sala „Amfiteatru” a Şcolii Gimnaziale „Grigore Moisil”- Năvodari, s-a desfăşurat activitatea de creaţie literară „Toamnă ruginie”, sub îndrumarea doamnelor învăţătoare de la clasele a IV-a ( A,B,C,D,E). Cei 130 de elevi au pregătit compuneri şi poezii dedicate anotimpului toamna.

La începutul activităţii elevilor le-au fost prezentate materiale foto şi video despre anotimpul toamna, ca sursă de inspiraţie pentru creaţiile literare. După activitatea de creaţie propriu- zisă, au fost selectate lucrări reprezentative de la fiecare clasă, pe care elevii le-au prezentat personal în faţa colegilor.

  1. CUM S – AU DISTRAT COPIII ?
Elevii au fost încântaţi de materialele foto şi video prezentate , au aplaudat cu drag creaţiile citite de colegi,  şi-au susţinut vizibil colegii din clasa respectivă

( aprecieri verbale, încurajări, scandări, laude).

S-a creat o atmosferă plăcută, destinsă, în care copiii s-au relaxat activ şi creativ.

  1. CARE AU FOST REZULTATELE ?
Lectura creaţiilor literare i-a ajutat pe elevi să-şi îmbogăţească vocabularul şi exprimarea.

Prezentarea propriilor creaţii în faţa unui auditoriu care i-a apreciat , a condus la creşterea încrederii şi a stimei în sine în rândul elevilor.

Participarea elevilor la activitatea  comună a constituit un prilej de interacţiune în care copiii s-au cunoscut mai bine.

 

PROF.: ADAM DIANA, GHEORGHIȚĂ LUMINIȚA, TĂNASE ELENA, HOLOVICI STELA, MIRELA BUTACU, MARIN VERONICA

   Activitatea DINȚIȘORUL BUCLUCAȘ.DINȚIȘORUL ARTIST.

  1. Cum s-a desfăşurat proiectul?

Elevii Şcolii Gimnaziale „Grigore Moisil” din Năvodari ,respectiv clasele ID, II A,IIB, II D, III B, IV A îndrumate de doamnele invatatoare Mirela Butacu, Marin Veronica, Luminita Gheorghita, Tanase Elena, Adam Diana, Holovici Stela  au organizat  activitatea de educaţie non-formală: „Dintișorul Buclucaș. Dintișorul artist”.
Activitatea a avut drept scop îmbunătăţirea stării de sănătate orală la un număr de 150 de școlari iar invitat special a fost d-na asistent medical, Maria Surugiu.

Activitatea s-a derulat pe doua planuri:

  1. conştientizarea importanţei igienei orale prin prezentarea unor filmulețe educative si sfaturi esențiale de către invitatul special.
  2. educaţie plastică – consolidarea cunoştinţelor dobândite prin realizarea unor desene reprezentative tematicii proiectului.
  1. Cum s-au distrat copiii?

Punctul esenţial al acestei activități l-a constituit  conştientizarea importanţei igienei orale:
-şcolarilor li s-a reamintit să se spele corect pe dinţişori după fiecare masă fiind ajutati de filmuletele prezentate cat si de mulajul  dintilor,  pe care au exersat periajul.
– şcolarii au primit informaţii despre importanţa vizitei periodice la stomatolog şi despre perceperea stomatologului ca un prieten, în scopul combaterii fricii de dentist.

Toate activităţile s-au desfăşurat într-o atmosferă de joc, veselie şi bună-dispoziţie. Activităţile au fost structurate asfel incât să fie atractive, amuzante şi cu pauze, pentru a nu obosi sau plictisi şcolarii.

  1. Care sunt rezultatele?

Înţelegerea rolului distructiv al acidului produs de resturile alimentare din gură, asupra smalţului dinţilor;  trezirea interesului pentru a manifesta o grijă permanentă pentru curaţenia dinţilor, care să se reflecte în scăderea apariţiei cariilor;  formarea deprinderii de a-şi peria singuri dinţii respectând igiena periuţei si tehnica de periaj.

 

PROF.: ADAM DIANA

Activitatea CASUTA POVESTILOR-vizionare teatru pentru copii, Teatrul National de Opera si Balet,Constanta

 

Activitatea „Idei creative in reciclarea diverselor obiecte”.

  1. Cum s-a desfăşurat proiectul?

Elevii Şcolii Gimnaziale „Grigore Moisil” din Năvodari ,respectiv clasele a- III-a  B,  îndrumată de doamna  învațătoare  Adam Diana, Ion Angelica și Mangri Ligia  au organizat  activitatea de educaţie non-formală: „Idei creative în reciclarea diverselor obiecte”.
Activitatea a avut drept scop realizarea de lucruri utile, personalizate, pe care să le dăruiască sau să le folosească în gospodărie- la un număr de 31 de școlari.

Activitatea s-a derulat pe două planuri:

  1. conştientizarea importanţei reciclării anumitor obiecte, sfaturi
  2. atelier de reciclare creativă– consolidarea cunoştinţelor dobândite prin realizarea unor obiecte reprezentative tematicii proiectului.
  1. Cum s-au distrat copiii?

Punctul esenţial al acestei activități l-a constituit  conştientizarea importanţei reciclării deoarece vrem să ne facem viaţa mai practică şi în acelaşi timp să protejăm şi mediul. Cu puţină imaginaţie găsim resursele şi ideile necesare pentru a reinventa reciclarea.
Toate activităţile s-au desfăşurat într-o atmosferă de joc, veselie şi bună-dispoziţie. Activităţile au fost structurate asfel încât să fie atractive, amuzante şi cu pauze, pentru a nu obosi sau plictisi şcolarii.

  1. Care sunt rezultatele?

Înţelegerea rolului distructiv al deșeurilor și faptul ca sortarea diferitelor  tipuri de produse din hârtie ziare, reviste, cartoane, doze și recipiente de aluminiu, de spray, de fier -poate fi un mod benefic pentru protejarea mediului înconjurător.

În cadul atelierului, copiii au reușit să transforme deșeurile în îmbrăcăminte, jucării și accesorii,și chiar operă de artă.

Elevii au reușit să realizeze dulăpioare din carton  cu sertare pentru depozitarea diverselor lucruri, poșete croșetate, în care au îmbinat dispozitivele de deschidere al cutiilor de bere.  Au reciclat becurile într-un mod cât mai creativ realizând o lampă având becul transformat în vază pentru ghiocei. În cadrul acestui atelier, elevii au realizat un tablou neconvențional din ziare folosind și tehnica quilling.

Cele mai populare au fost peturile- elevii realizând din acestea vaze pentru flori, suporturi pentru creioane, ghivece pentru florile de apartament, coșulețe.

Elevii au îmbinat lădițele de la legume și fructe într-un trenuleț, căruia i-au adăugat roți din capace și l-au pictat în culorile tricolorului. Din cutiile pentru ouă din carton, elevii au realizat suporturi pentru diferite obiecte micuțe din casă iar din furculițele de plastic de unică folosință și creioane colorate rupte, uzate,  au realizat rame pentru tablouri și un ceas având drept minutar și secundar un cuțit și o furculiță de plastic. Din bețisoarele de lemn de la înghețată au încropit o casetă de bijuterii folosind ca lipici aracetul apoi i-au adăugat o decorațiune realizată din burete.

Toate aceste activități realizate în cadrul acestui atelier de creație au avut impactul dorit facându-i pe elevi  să conştientizeze importanţa reciclării anumitor obiecte dându-le un plus-valoare prin creativitate.

 

IATĂ VINE HALLOWEEN-UL, clasa a III-a A, clasa a III-a B, clasa a III-a C, clasa a III-a D

Activitate-23 octombrie 2015

Prof.: Adam Diana,Mita Mariana, Șandru Elena,Ceabuca/Grigore Florica

Participanți: clasa a III-a A, clasa a III-a B, clasa a III-a C, clasa a III-a D

  1. Cum s-a desfășurat proiectul?

Proiectul s-a desfășurat în sala de clasa, cu elevii claselor a-III-a. Proiectul dorește să stimuleze interesul elevilor pentru  cunoaşterea unui aspect al tradiţiilor anglo-saxone foarte mediatizat stimulând totodată inteligența lingvistică, sporirea creativității, a simțului artistic.

Strategia folosită a îmbinat metodele tradiționale cu cele moderne. Cunoaşterea unui aspect al tradiţiilor anglo-saxone mult mediatizat, satisfacţia demonstrării cunoştinţelor de limba engleză în faţa profesorilor şi colegilor, dezvoltarea spiritului de iniţiativă şi de competiţie, folosirea aptitudinilor şi a talentelor artistice.

Modalități de realizare:

–  desene cu tematică specifică;

– discuţii despre istoricul şi însemnătatea sărbătorii de Halloween;

– Halloween in jurul lumii – istoric si obiceiuri de Halloween in lume;

– ornarea claselor cu lilieci, pânze de păianjen şi dovlecei;

– confecţionarea unor măşti de Halloween;

– concurs şi expoziţie de felinare din dovleci.

  1. Cum s-au distrat copiii?

Copiii s-au afirmat în cadrul colectivului, au fost foarte relaxați, s-au amuzat, au lucrat în echipă, și-au dovedit inteligența creatoare și spiritul critic. Copiii și-au adresat întrebări și au venit cu idei interesante privind temele celorlalte întâlniri.

  1. Care sunt rezultatele?

Activitatile de tip extracurricular pot deveni o modalitate eficienta de initiere in cunoastere, de formare culturala a elevilor, de punere in valoare a acelor abilitati de care ei dau dovada. Centrate pe elevi, proiectele derulate devin mijloace eficiente de atingere a obiectivelor educationale, de modelare a caracterelor si a spiritului civic.

 

PROF.DIANA STANCIU

Dovleceii năzdrăvani

  • Cum s-a desfășurat proiectul?

În cadrul acestui proiect, elevii claselor a III-a A, a III-a D, a IV-a C și a VII-a A au participat la un atelier de sculptat și pictat dovleci, îmbinând astfel creativitatea artistică cu tradiții românești și tradiții din spațiul Anglo-Saxon. În prima fază a proiectului, copiii au solicitat ajutorul adulților pentru a scupta dovlecii în condiții de siguranță. În cea de-a doua etapă, lucrând individual, în perechi și în echipe, ei au decorat dovleceii în mod creativ, original, folosindu-și imaginația zburdalnică. După decorarea dovleceilor și aprinderea lumânărelelor, copiii au participat la o șezătoare în cadrul căreia au depănat povești cu stafii. Apoi și-au surprins colegii de școală defilând pe hol cu dovlecii sculptați.

  • Cum s-au distrat copiii?

Copiii au așteptat cu nerăbdare această activitate. Ei s-au distrat copios sculptând și decorând dovlecii și apoi ascultând povești cu stafii. Au fost creativi, spontani și amuzanți, intrând pe rând atât în rolul povestitorului, cât și al ascultătorului.

  • Care sunt rezultatele?

Copiii au fost extrem de încântați de această activitate, pe care vor să o repete pe viitor. Știu să lucreze mai bine în echipă și să-și folosească creativitatea, imaginația și aptitudinile artistice în mod practic.

 

PROF.MUSCOI GEORGETA ȘI MITU VASILICA

,,PACHEŢELUL SĂNĂTOS“

Elevii de la clasele Pregătitoare C și a II-a C, îndrumaţi de prof. Muscoi Georgeta şi prof. Mitu Vasilica, au desfășurat, în sala de clasă, o activitate de îndrumare a elevilor către o alimentaţie sănătoasă.

Cum s-a desfăşurat proiectul?

În timpul derulării proiectului ,,Pacheţelul sănătos” am încercat să lansăm idei ingenioase, instructive şi amuzante pentru copii, aceştia putându-se distra şi, totodată, învăţa. Am descoperit universul plin de sinceritate, de spontaneitate şi de fantezie al copiilor prin activităţi diverse: discuţii pe marginea unor prezentări PPT (,,Zâna Alimentaţiei”, ,,Mânânc sănătos”, ,,Pacheţelul sănătos”), jocuri şi mişcare, activităţi de creaţie (modelaj din plastilină), desen (Fructele/ legumele preferate), interpretarea unor cântece (,,Fructele”, ,,Cântec cu legume”), activităţi de identificare şi sortare (,,Alimente sănătoase”, ,,Alimente nesănătoase”, Fructe şi legume”), concurs (,,Cel mai hazliu sandviş”), realizarea unui meniu sănătos pentru o săptămână etc.

Cum s-au distrat copiii?

Copiii au fost dezinvolţi, s-au simţit bine, au răspuns pozitiv tuturor sarcinilor de învăţare şi au fost încântaţi de ideile ingenioase de pregătire a gustării de la şcoală. Fiecare a dorit să-şi spună părerea şi să se facă remarcat, dovedind că a înţeles importanţa unei alimentaţii sănătoase şi că îşi va schimba comportamentul în viitor. Împreună am lansat sloganul: ,,Mâncăm fără aditivi/ Suntem veseli, pozitivi!”

Care sunt rezultatele?

Elevii au conştientizat importanţa unei alimentaţii raţionale şi sănătoase. Trebuie să fie doar perseverenţi şi tot timpul informaţi în ceea ce priveşte consecinţele unei alimentaţii nesănătoase. Copiii vor transmite părinţilor cele învăţate, iar aceştia se vor strădui să fie mai atenţi în pregătirea pacheţelului ce urmează să fie servit la şcoală. Acesta trebuie să fie sănătos, proaspăt, hrănitor, rezistent la temperaturi crescute şi să nu fie niciodată la fel (alimentaţie diversificată). Activităţile de acest gen trebuie să continue pentru ca efectul dorit să fie cel scontat.

PROF.MIRELA BUTACU SI ELENA GRADINARU

Proiecte inovative

Activitatea ,, Proiecte inovative ”  la care au participat  33 de elevi de la clasele I D și PD

a avut ca temă ,, Soluții simple” pentru rezolvarea unor probleme diverse.

Organizați în 5 ateliere de lucru  elevii au identificat problemele și au stabilit fiecare pas pentru a realiza produsul finit. Astfel:

Grupa nr. 1  a avut ca temă ,, Floricele  fermecate „ necesare orelor de : Matematică și explorarea  mediului ,  Dezvoltare personală  și pentru alte activități integrate.

Elevii au ales să confecționeze floricele cu numere  pentru a învăța mai ușor numerele, pentru a identifica vecinii  unui număr , pentru ordonare în ordine crescătoare sau descrescătoare și mai târziu pentru a identifica numerele pare și impare.  Au  lipit pe spatele lor magneți pentru a le putea folosi și la tabla magnetică.

Au folosit : coli colorate, magneți , lipici, creioane colorate, forfecuțe .

Grupa nr. 2  a avut ca temă  ,,Suportul pentru flori „  .

Elevii au ales această temă pentru că aveau nevoie de un suport pentru așezarea ghivecelor cu flori și pentru a face clasa mai frumoasă.

Pentru rezolvarea acestei probleme elevii au îmbrăcat cutii de carton de la produsele lactate cu diferite coli colorate. Au  folosit și lipici , forfecuțe, scoci , creioane colorate.

Grupa nr.3   a avut ca temă ,, Opincuțe „ .

Elevii au ales să confecționeze opincuțe pentru că vor să formeze un grup vocal și  nu aveau această piesă importantă a costumului popular românesc. Aceste opincuțe le vor folosi și pentru viitoarele activități extracurriculare.

Au folosit: hârtie ,fire de lână sau de ață ,  forfecuțe ,lipici, ace

Grupa nr. 4  a avut ca temă ,, Baticuțul „ .

Elevii au ales să confecționeze un baticuț  pentru a fi ,, altfel ” , pentru a avea un element distinctiv al clasei atunci când se organizează ,, Marșul ECO”,  pentru  întâlnirile cu liderii Eco dar și pentru serbări școlare . Pentru confecționarea baticului a fost necesar să confecționeze un gherghef.

Elevii au folosit:  polistiren , ață albă ,  bețe de chibrituri, lac de ungii roșu, linie, forfecuță, creion .

Grupa nr. 5  a avut ca temă  ,,Puzzle „ necesar  elevilor clasei pregătitoare pentru orele Comunicare în limba română,  Matematică și explorarea mediului și alte activități integrate .

Elevii au ales imagini  diferite cu anotimpul primăvara  . Folosind aceste jocuri elevii vor învăța care sunt caracteristicle anotimpui primăvara, vor fi creativi , vor formula propozii și se vor juca foarte mult.

Au folosit: imagini cu anotimpul primăvara  , coli colorate cu șablon pe spate   ,forfecuța, lipici.

Copiii

Copiii au colaborat în echipă, stabilindu-și fiecare ce are de făcut, dând dovadă de creativitate și spontaneitate în realizarea soluțiilor practice.

Rezultatele

Liderul fiecărei echipe a prezentat utilitatea soluțiilor obținute . Aceste soluții  sunt importante  în procesul instructiv educativ și îi ajută pe elevi să lucreze în echipă, să fie creativi, spontani.

PROF. GRĂNICERU  MIRELA

Cartea-inițierea în universul fantastic al literaturii

Activitate-13 octombrie 2015

Participanți: clasa a V-a D, clasa a VI-a C, clasa a VII-a A, clasa a VIII-a A

  1. Cum s-a desfășurat proiectul?

Proiectul s-a desfășurat în sala de clasa, cu elevii claselor V-VIII, elevi înscriși și la cercul de creație. Proiectul dorește să stimuleze interesul elevilor pentru lectură, stimulând totodată inteligența lingvistică, sporirea creativității, a simțului artistic, a pasiunii pentru literatură.

Strategia folosită a îmbinat metodele tradiționale cu cele moderne, profesorul utilizând organizatorul grafic, prelegerea, exemplul, amalgamul de cuvinte. De asemenea, profesorul le-a oferit elevilor foi colorate pentru a începe diverse poezii/compuneri. Strategia s-a dovedit eficientă deoarece în urma evaluării de la finalul activității, elevii au fost foarte încântați și deschiși, declarând că li se pare mai ușor să realizeze creații literare.

  1. Cum s-au distrat copiii?

Copiii s-au afirmat în cadrul colectivului, au fost foarte relaxați, s-au amuzat, au lucrat în echipă, și-au dovedit inteligența creatoare și spiritul critic. Copiii și-au adresat întrebări și au venit cu idei interesante privind temele celorlalte întâlniri.

  1. Care sunt rezultatele?

Copiii au învățat cuvinte noi, metode prin care pot concepe texte epice sau lirice, strategii de sinteză și analiză. Creațiile lor vor fi publicate în revista școlii și nu numai. Acest fapt le va spori stima de sine, aprecierea în cadrul școlii și în cadrul comunității. Acest proiect îi va ajuta foarte mult și la obținerea unor rezultate bune la concursurile și olimpiadele școlare. Elevi se vor comporta diferit în viitor deoarece au înțeles că literatura constituie o formă de educație afectivă și morală ce le evidențiază caracterele în plină formare și ascensiune.

Activități 7A mirela graniceru

PROF.OGOREANU OANA

Activitatea  “Ziua  Mondiala  a  Zonelor  Urbane”

În  cadrul  acestei  activități desfășurata  pe  data  de  3  noiembrie  2015 în  amfiteatrul  școlii  elevii  claselor   a-VII-a A,a-VII-a B , a-VII-a C, a-VIII-a A si a-VIII-a C  coordonați  de  doamna  profesoara  de  geografie  Ogoreanu  Oana  au  sărbătorit  Ziua  Internationala  a  zonelor  Urbane ;acest  eveniment  este cunoscut  si  sub  denumirea  de  Ziua  Mondiala  de  Planificare  a  Oraselor   sărbătorită  la  nivel  mondial  pe  data  de  8  noiembrie.

Acest  eveniment  este  sarbatorit de  numeroase  state  din  anul  1949  cu  scopul  de  a  veni  in  sprijinul  publicului  interesat  de  solutii pentru  planificarea  oraselor  dar  fara  afectarea  mediului  inconjurator.

Elevii clasei a-VIII-a C :Balau  Bianca, Ionescu  Ancuta,Haytoglu  Zinet, Popescu  Andreeasi  Agache  Andrei si  elevii  clasei a-VII-a C: Marin  Mihaela, Arabu  Gabriel, Cardas  Auris  au  lucrat  in  echipe, au    prezentat  postere  tematice  si  prezentari  power-point  legate  de  Ziua  Mondiala  a  Zonelor Urbane.

Copiii  au  manifestat  interes  si  curiozitate  in  ascultarea  colegilor  care  au  prezentat  postere  tematice  referitoare  la  semnificatia  Zilei  Internationale  a  Zonelor  Urbane, avantajele  urbanizarii,provocarile  urbanizarii,  a  curiozitatilor  geografice  legate  de  urbanizarea  din  orasul  Navodari  dar  au  prezentat  si  cladirile  reprezentative  din  orasul  Navodari.

Elevii    și-au  exprimat  opțiunile  referitoare  la  preferință locuirii  la  sat  sau  la  oraș  și  au  argumentat  opțiunile  lor.

                  La  finalul  activității, elevii  și-au  manifestat  optimismul  și    speranța  ca  omenirea  va  găsi  cheia  pentru  reconcilierea  cu  mediul,  începând  printr-o  urbanizare  făcuta  mai  precaut,  pe  temeiuri  mai  apropiate   tărâmului natural.

Activitatea  “Sa  invatam  sa  economisim  energia”

In  cadrul  acesteti  activitati  desfasurata  pe  data  de  29  octombrie  2015  elevii  claselor  a-VI-a C si a-VI-a D  coordonati  de  doamna  profesoara  de geografie  Ogoreanu  Oana   au  desfasurat in  amfiteatrul  scolii  o  sesiune  de  informare  pe  tema protejarii  resurselor  planetei  noastre  referindu-se  in  special  la  energia  electrica.

Elevii clasei a-VI-a C au  lucrat  in  ehipe si  au  prezentat  postere  cu  sfaturi  legate  de  reducerea  consumului  de  energie, sub  motto-ul :”Economiseste  cu  folos,  alegand  un  aparat  electrocasnic  avantajos”.

Energia  electrica este  obtinuta  in  urma  arderii  combustibililor  fosili: petrol,  carbuni  si  gaze  naturale.Aceste  resurse  ale  planetei  noastre  exploatate excesiv  de  milioane  de  ani  se  vor  diminua  ingrijorator.

Pe  de  alta  parte,  prin  arderea  acestor  resurse,se  elibereaza  in  atmosfera  gaze  toxice precum  dioxidul  de  carbon, gaz  responsabil  cu   incalzirea  globala  a  Pamantului  si  cu  cresterea  gradului  de  poluare  a  mediului  ambiant.

Elevii  clasei  a-VI-a C :Lepadatu  Denisa,Cioaca  Florentina, Chitu  Diana, Jianu  Anamaria  au  prezentat  prin  intermediul  posterelor  modalitati  de economisire a energiei cu cel putin 25% doar cumparand aparate  electrocasnice cu consum redus de energie sau  inlocuind  modelele  vechi cu  cele  eficiente  energetic.

Reprezentantii    magazinelor  cu  aparate  electrocasnice  din  orasul  Navodari  le-au  oferit  informatii  utile  despre  modele  noi  de  frigidere, congelatoare,  masini  de  spalat,  cuptoare  electrice  care  sunt  eficiente  energetic  si  care  sunt  si  rentabile  ca  pret.

De  asemenea, elevii  clasei a-VI-a D: Simion Sabrina, Nichifor  Denisa , Moldovanu  Eliza  si  Ciobanu  Leonard,  au   prezentat colegilor pe  baza  posterelor informatii  despre  importanta  alegerii  unui  bec  potrivit  pentru  reducerea  consumului  de  energie , principalele  tipuri  de  becuri  economice  dar  si  avantajele  si  dezavantajele  utilizarii  acestora.

               Dupa derularea activitatii elevii participanti si-au  dat  seama  ca  orice  gest  marunt  facut  de ei  a  stinge  lumina dintr-o  incapere  dupa  ce  au  parasit-o  sau  de  a-si  achizitiona un  model  de aparat  electrocasnic  eficient  energetic sau  un  bec  potrivit poate  duce  la  salvarea  resurselor  planetei  noastre.

DSC04390

PROF.NICOLCEA CRISTIAN

    Activitatea I: Sărbătoarea Sfintei Cuvioase Parascheva (clasa a IV a E)

  1. Cum s-a desfăşurat proiectul?

Activitatea s-a desfăşurat în Amfiteatrul Unității şcolare, având ca invitat un preot care a expus pe larg viaţa şi minunile Sfintei Cuvioase Parascheva de la Iaşi. In timpul prezentării cronologice a evenimentelor, au rulat o serie de imagini special alese ce au realizat o călătorie virtuală la locul de cinstire al sfintelor moaşte. De asemenea, în surdină, a fost audiat şi Acatistul Sfintei, care a transmis o emoţie mai mare elevilor participanţi.

  1. Cum s-au distrat copiii?

Elevii au privit activitatea ca un popas în curtea Catedralei Mitropolitane din Iaşi. Aşadar, pelerinajul imaginar a fost împlinit o dată cu vizionarea imaginilor cu racla ce adăposteşte sfintele moaşte. Elementul surpriză a constat în momentul în care au avut de completat un rebus pe tabla magnetică, cu ajutorul videoproiectorului, şi, de asemenea, de completat răspunsul a patru ghicitori. Finalitatea activității a constat în reconstituirea chipului Sfintei Cuvioase Parascheva, prin intermediul jocului „Din bucăţele”. Rapiditatea şi corectitudinea executării sarcinilor au alimentat bucuria copiilor.

  1. Care sunt rezultatele?

Prin expunerea materialului didactic cu ajutorul imaginilor, prin povestirea vieţii Sfintei Cuvioase Parascheva prin intermediul vorbelor blânde ale preotului, prin călătoria „virtuală” la Iaşi şi jocurile realizate, elevii au dobândit cunoştinţe noi, importanţa cinstirii sfinţilor în comunitatea locala şi scopul pelerinajului, în general.

Activitatea II: Merinde cotidiene pentru suflet – Vizită informativă

  1. Cum s-a desfăşurat proiectul?

Elevii Şcolii Gimnaziale „Grigore Moisil” din Năvodari au vizitat Biserica Parohială Ortodoxă cu hramul „Sfânta Cuvioasă Parascheva”, însoţiţi de profesorul de educaţie tehnologică(D-na Bodeanu Elena) şi de profesorul de religie care a prezentat succint câteva aspecte din viaţa comunităţii: activităţile în domeniul religios, cultural sau social, care sunt în măsură de a da imaginea unei comunităţi omogene din oraşul de la mare.

  1. Cum s-au distrat copiii?

Punctul esenţial al acestei vizite l-a constituit prezentarea spiritualităţii ortodoxe româneşti, în aspectele ei majore, strâns legată de marile sărbători religioase şi evenimentele esenţiale din viaţa omului, precum botezul, cununia, înmormântarea etc.. Întrebările formulate de elevi au rămas fără ecou, deoarece prin referinţele istorico-religioase, culturale şi tradiţionale şi prin intermediul pildelor şi a istorioarelor religioase, s-au creionat imagini complexe ale spiritualităţii ortodoxe româneşti.

  1. Care sunt rezultatele?

Vizita a oferit elevilor o privire de ansamblu a prezenţei lui Hristos în viaţa comunităţii locale, dar şi personală, precum a fost şi un eficient mijloc de întărire a sentimentului apartenenţei la un popor valoros din punct de vedere religios, cultural şi social, dezvoltând o educaţie spirituală înaltă dar şi o educaţie morală durabilă.

 

Ziua Porţilor Deschise

Campanie S.N.A.C

Zilele Dobrogei

S.O.S. Câinii comunitari din orașul Năvodari

Târg de Mărțișoare- http://gmoisilnavodari.ro/targ-de-martisoare/

Concurs ECO

Concurs Judetean – Mama

http://gmoisilnavodari.ro/cercul-apei-in-cercul-vietii-ziua-mondiala-a-apei-2/